Adifek martxan jarri du Almeriako eta Granadako abiadura handiko konexioa Madrilekin hobetzeko aldagailua
Adifek abenduaren 15ean jarriko du martxan Granadako geltokiaren zabalera-aldagailua, Almeria eta Granada eta Madril arteko trenbide-zerbitzuak hobetzeko.
Gobernuak Andaluzian duen Ordezkaritzak ohar batean azaldu duenez, Trenbide Segurtasuneko Agentziaren akreditazioarekin, Adifek "garrantzi handiko trenbide-instalazio bat amaitzen du, desplazatzeko moduko errodadurako trenen zirkulazioa ahalbidetzen baitu (zabalera estandarreko trenetatik zein konbentzionaletatik zirkulatu dezaketenak), zabalera konbentzionaleko sarearen eta abiadura handiko sarearen baterako ustiapena hobetuz".
Aldagailuak Madril-Granada Abiadura Handiko Linea Moreda-Granada zabalera iberikoko linearekin lotzeko aukera ematen du, abiadura handiko trafikoak Almeriaraino luzatuz, eta alderantziz. Horrela, "martxan jartzeak Madril eta Almeriaren artean harreman zuzenak ezartzea ahalbidetzen du, Granadako transbordoak saihestuz, eta ondorioz, denbora aurreztuz eta bidaiarientzako erosotasuna handituz", nabarmendu du Ordezkaritzak.
Instalazioa 14 milioi euro baino gehiagoko inbertsioa izan da, eta Granadako geltokitik hiru kilometro ingurura dago, MoredaGranada lineako 53/742 kilometro-puntuan. Haren kokapenak, adierazi duenez, lehendik dauden trenbide-ustiapenari eta -instalazioei ahalik eta kalte gutxien eragiten die, eta neurri nahikoa du aldagailua bera eta beharrezko ekipamendu erantsiak hartzeko, zirkulazioak instalazio berrien funtzionamendu normalarekin bateragarri egiteko.
Gobernuak adierazi duenez, eraikuntza "erronka bat izan da, Granadako geltokiaren eta aldagailuaren arteko tartean hirugarren erreia muntatzea beharrezkoa izan baita, eta, beraz, dauden langak eta desbideratzeak hiru hariko trenbidearen teknologiarekin bateragarriak diren beste batzuekin ordezkatzea".
Gainera, aldagailuaren bidea eta haren instalazio osagarriak hartu ahal izateko, Moreda-Granada lineako bidea ekialderantz mugitu behar izan da, gaineratu du.
Era berean, estazioko trafikoa kontrolatzeko instalazioak eta telekomunikazioak aldatu behar izan direla azaldu du, aldagailua automatikoki ustiatzea errazteko, eta Granadako katigamendu elektronikoaren instalazioetan integratzeko.
Segurtasun-instalazioek honako sistema hauek dituzte: trena seinaleztatzea, detektatzea eta babestea, trenbideari eragitea, trafiko zentralizatuaren kontrola (CTC), telekomunikazio finkoak eta energia. Zuzkidura horiek ekipamendu guztiak hartzen dituen eraikin tekniko batekin osatzen dira.
Ordezkaritzak adierazi duenez, aldagailua martxan jartzeak Garapen Jasangarriaren 9. Helburua (Industria, Berrikuntza eta Azpiegitura) lortzen laguntzen du. Helburu horren helburuetako bat azpiegitura fidagarriak, jasangarriak, erresilienteak eta kalitatezkoak garatzea da.
Azkenik, jarduera hori Eskualde Garapeneko Europako Funtsak (EGEF) finantzatuko duela adierazi du, Plan Operatiboaren bidez.
Temas
Más en Economía
-
El estudio del Gobierno vasco plantea un rango de salario mínimo entre 1.268 y 1.385 euros brutos en 14 pagas
-
Impulso de la economía vasca: crece un 2,2% en el segundo trimestre, aupada por los servicios
-
Vaquero se alegra de que la operación de Talgo se "desatasque" y que la SEPI aporte los 75 millones acordados
-
La SEPI participará en el préstamo de la operación Talgo