Gin Ro artista mexikarrak bere erakusketaren ateak irekiko ditu BilbaoArte Fundazioan. «El otro lado del jardín» izenpean, 2021ean bekaduna bekaduna izan zen.

Oraingo honetan, erakusketa aretoak hiru zatitan banatutako instalazio batekin beteko da, argazkia, serigrafia eta zeramika euskarri desberdinetan konbinatuz, kolonialismoaren ikuspegitik Espainiaren eta Latinoamerikaren arteko harremana aztertzeko.

Gin Roren lanaren gai nagusia identitatearen aldatzea da, hainbat prozesu sozial, ekonomiko eta historikotan oinarrituta, hala nola kolonialtasunean eta globalizazioan. Artista mexikarrak ildo horretan lan egiten jarraitu du bere egoitzan zehar, eta erakusketa honen ia zati material guztia BilbaoArteko instalazioetan ekoiztu du, guneko giza taldearen laguntzarekin, Saray Pérez artistarekin eta Federico Pallanido editorearekin lankidetzan.

«El otro lado del jardín» erakusketan, Gin Ro-k hiru prozesu artistiko batuz, Latinoamerikaren eta Espainiaren arteko harremana behatzen du, bestearekiko imajinario kolektiboaren bidez.

Urazurrutia Aretoan aurkezten den lehen prozesuak “No lugar” du izena, eta artistaren subjektibotasunetik abiatuta garatzen da, estatuan migratzaile latinoamerikarra den aldetik. Atal honetako pieza nagusia stop motion formatuko bideo bat da.

Bigarren prozesua, “Esquejes”, erakusketa-aretoan presentzia handiena duena da, eta izenburu bereko proiektuaren parte da. Espainiatik Abya Yalara (Amerika) egindako lehen espedizio zientifikoen artxiboa gurutzatzen du, latinoamerikar jatorriko migratzaileen eta Latinoamerikatik joandako landareen argazkiekin.

Europak, lorategi botanikoetarako flora metodo zientifikoaren arabera erakusteak, kontserbatzeak, sailkatzeak eta erauzteak, espezie, herri eta sistema biziak katalogatzeko eta berrizendatzeko eskubidea esleitzea ekarri zuen, Yurdeskis Espinosa filosofo karibearrak aipatzen duen bezala. Proiektu horrekin, migratzaileen autoordezkaritza horizontala eta kolaboratiboa ezartzea da Gin Roren asmoa. Hain zuzen ere, erakusketa honen izenburua “Esquejes”-ek proposatzen duen hausnarketatik dator, narratiba nagusien irakurketa alternatiboa iradokitzen saiatuz.

Ikusi ahal izango den azken prozesua “Mal de Ojo” da, Abya Yala emakumeetan zentratutako instalazio bat, aurreko proiektuko espedizioen artxibo beretik abiatuta.

Amaiera gisa, martxoaren 25ean erakusketaren katalogoa aurkeztuko du artistak, Federico Pallanidorekin batera argitaratu eta diseinatua. Testu nagusia Alba Rodríguez Díazek, arrazakeriaren aurkako idazle feministak, sinatu du. Katalogoa berez funtzionatzen duen argitalpen-pieza gisa pentsatuta dago, eta doan emango zaie ekitaldira bertaratzen direnei.

ARTISTARI BURUZ

Gin Ro −Georgina Rodríguez Ayala− (Mexiko Hiria, 1986). Diseinatzaile industriala (UAM-X). 2014tik, argazkigintzaren azterketa teknikoan eta kontzeptualean sakondu du. 2017an, ohorezko aipamena jaso zuen Roberto Villagraz Bekan (EFTI, Madril), eta horrekin egin zuen EFTIren Argazkigintza Garaikideko eta Belaunaldiko Proiektu Pertsonaletako Masterra (2017-2018). Gaur egun, Arte Bisualetako Maisutza ikasten ari da, Argazkigintzako espezialitatearekin, UNAMen (Mexiko).

Gaur egun Bilbon bizi da eta bertan egiten du lan, argazkigintzarekin beste komunikabide batzuetatik esperimentatzen ari delarik, hala nola mugimenduan dagoen iruditik eta instalaziotik.