Sail Inn Pro foroak seigarren edizioaren amaiera ospatu du gaur, eta itsas berrikuntzan eta ekonomia urdinean nazioarteko erreferente nagusietako bat bihurtu da. Bi jardunalditan — atzo TikiToki Zentroan (Getxo) eta gaur BAT Dorrean (Bilbo) —, enpresa, ekintzaile, ikertzaile, ikasle, prestakuntza-zentro, zentro teknologiko, inbertitzaile eta erakundeak bildu dira, sektorea eredu digital, jasangarri eta lehiakorrago baterantz bultza dezaten.

Sail Inn Pro erakundeak antolatu du foroa, Bizkaiko Foru Aldundiaren eta Getxoko Udalaren laguntzarekin. Ehun aditu baino gehiago bildu dira, eta energiaren etorkizuna, ontzigintzaren autonomia, transferentzia teknologikoa, industrializazioa, ekintzailetza eta ekonomia urdinaren finantzaketa aztertu dituzte.

Lankidetza eta berrikuntza industriala: laborategitik merkatura

Industrializazioa eta transferentzia teknologikoa izan dira jardunaldiaren ardatz nagusiak, BEAZeko eta SPRIko ordezkarien parte-hartzearekin, eta azaldu dute beren programei esker gero eta enpresa gehiagok egiten dutela aurrera ikerkuntzatik hasi eta soluzio teknologikoen fabrikazio eta merkaturatzeraino.

Alterity, litiozko bateria adimendunen garapenari eskainia, edo E-MAR proiektua, Fagor Ederbatt, Lasai, Basquevolt eta Obeki enpresek osatutako euskal partzuergoak sustatua, adibide dira energia eta itsas sektoreko enpresen arteko lankidetza teknologikoa, ontzientzako egoera solidoko bateria bat sortzean oinarritua. Bi kasuetan, laguntza publikoak deskarbonizazioan eta sektorearen lehiakortasunean duen benetako inpaktua erakusten da.

Teknologia-zentroak — Tecnalia, Ikerlan, Eurecat eta Aimplas — bat etorri dira ontzigintzaren eraldaketa eraikitzeko zutabeak elektrifikazioa, deskarbonizazioa eta teknologia jasangarrien integrazioa direla esatean. Ikerketa aplikatua merkatuaren beharrekin lotzeko, zentroen arteko lankidetza indartzeko eta ekosistema industrial urdin lehiakorragoa eta erresilienteagoa sendotuko duten Europako proiektuen buru izateko beharra aldarrikatu dute.

Transferentzia teknologikoa: industria-sektoreen arteko lankidetza

Transferentzia teknologikoari buruzko panelean aditu hauek bildu dira: Óscar Jáuregui (Khegal Aeronáutica), Álex Anda (Inalia), Fernando Mas (CT Engineering Group), Lucía Díaz Ortiz (SRG - Sinergia Racing Group) eta Gonzalo Redondo (Televisés Corporación/D3 Applied Technologies).

Teknologia nautikoak aeronautikan, automobilgintzan eta energian, eta alderantziz, aurrerapenak nola inspiratzen ari diren erakusten duten adibideak aurkeztu dira. CT Engineering Group-ek erakutsi du nola aplikatzen dizkion ontzigintzari abiazioan erabilitako simulazio- eta balidazio-sistemak, itsasontzien diseinu hidrodinamikoa optimizatzeko, kostuak eta garapen-denborak murriztuz. SRG Global-ek automobilaren prozesu industrialak ontzigintzara transferitzeko kasuak azaldu ditu pintura eta estaldura iraunkorreko tekniken bidez; D3 Applied Technologies-ek, berriz, bere komunikazio- eta radar-sistemak itsas ingurunera nola egokitzen diren zehaztu du.

Hizlariek digitalizazioaren, egitura-simulazioaren eta material konposatu birziklagarrien garrantzia azpimarratu dute, garapen-denborak laburtzeko eta kostuak murrizteko gai diren konbergentzia teknologikoko bektore gisa. Eztabaidak, Urtzi Sagarribayk moderatua, ondorio argia utzi du: ezagutzaren transferentzia ez da teknikoa bakarrik, kulturala ere bada, eta bizkortasuna, komunikazioa eta irekitasuna eskatzen ditu benetako berrikuntza palanka bihurtzeko.

Teknologia autonomoa: gogo biziaren eta egiteke dagoen erregulazioaren artean

Jardunaldiko eztabaidarik bizienetako bat droneei eta tripulaziorik gabeko ontziei aplikatutako teknologia autonomoa izan da, Gonzalo Redondoren (D3 Applied Technologies), Francis Hueberen (Caponnetto Hueber), Jon Lasaren (Branka) eta Jaime Louredaren eta Miguel Cruzen (Troyan Drones) parte-hartzearekin.

Hizlariak bat datoz esaterakoan autonomia teknologikoa ez dela aukera bat, erabaki politiko eta industrial bat baizik, eta Europak baduela hura gidatzeko talentua, erregulazioan eta estandarizazioan aurrera egiten badu.

Brankak eskifaiarik gabeko azaleko ontzien garapenean egindako aurrerapenak aurkeztu ditu, erabilera ozeanografiko eta zientifikoetarako. Ontzi horiek kontrol-zentro murgiltzaileak dituzte. Troyan Dronesek, berriz, zuntz optiko bidezko komunikazio-buiak dituen sistema hibridoa erakutsi du, zaintza-misioetan gainazalaren eta itsaspeko dronen arteko lotura mantentzeko diseinatua.

Caponnetto Hueberrek bere esperientzia partekatu du modelatze eta simulazio hidrodinamiko aurreratuan, Amerika Kopako lehiaketan oinarrituta; D3 Applied Technologiesek, berriz, bere sistema autonomoen aplikazioak azaldu ditu itsas eta erreskate eragiketetan, Europako Defentsa Agentziarekin batera garatutakoak.

Parte-hartzaileek adimen artifizialaren, ikuspegi konputazionalaren eta simulazio aurreratuaren papera nabarmendu dute iraultza horren zutabe gisa, eta, aldi berean, haien hedapen komertziala ahalbidetuko duten arau-esparruak sortzeko beharraz ohartarazi dute. Eztabaidak anbizio teknologikoaren eta segurtasun, ziurtapen eta legeriaren erronken aurreko zuhurtasunaren arteko oreka islatu du.

Inbertsio urdineko ekosistemak: zientzia, kapitala eta inpaktua konektatzea

Inbertsio urdineko ekosistemei buruzko panelak Easo Ventureseko Teresa Gómez eta First Drop-eko Irene González bildu ditu, arrisku-kapitalak eta inpaktu-finantzazioak ekonomia urdinaren hazkundean duten eginkizunari buruzko eztabaidan. Biek bat egin zuten esatean itsas sektoreko venture kapitaleko inbertsioak % 300 hazi direla azken bost urteetan, baina oraindik deskonexioa dagoela itsas eta itsas funtsen eta proiektu nautikoen artean, eta horrek zaildu egiten duela startup askok finantzaketa pribatua eskuratzea.

Gómezek azaldu zuenez, Easo Venturesek fase goiztiarretan inbertitzen du — 50.000 eta 1.000.000 euro artean —, eta BerriUp bezalako azeleragailuekin kolaboratzen du konpainiei laguntzeko, negozio-eredua baliozkotzen denetik eskalatu industrialera arte. Gonzalezek First Drop inpaktu-funtsaren ikuspegia nabarmendu zuen, 100.000 eta 2 milioi euro bitarteko inbertsioa eta ingurumen- eta gizarte-onura neurgarriak sortzen dituzten proiektuetarako laguntza estrategikoa konbinatzen dituena.

Biek azpimarratu zuten inbertitzaileen munduaren eta itsas sektorearen artean zubiak sortzearen garrantzia, ekintzailetza urdina profesionalizatzea eta inpaktu-metrikak ezartzea sustatuz. "Kapitalak eskalatzeko moduko proiektuak bilatzen ditu, negozio-ikuspegiarekin eta egokitzeko gaitasunarekin, baina baita nahita ere", adierazi zuen Gonzalezek. "Gakoa zientziaren, industriaren eta inbertsioaren artean hizkuntza bera hitz egitea da", gaineratu zuen Gomezek.

Energia eta ekintzailetza: talentua aldaketarako motor gisa

Startupen panelak ekosistema ekintzaile urdinaren dinamismoa nabarmendu du, besteak beste, E-Mast, Kinergy, Izpitek, Robtrusion, Simulator iin Motion eta Troyan Drones proiektuekin. Bereziki nabarmendu dira E-Mast, haizea eta olatuak aprobetxatuz energia garbia sortzeko gai den mastarekin, eta Kinergy, itsaspeko ontzi eta droneei aplika dakizkiekeen hidrogenozko erregai-pilak garatzen dituena.

Startup horiek erakusten dute energia, digitalizazioa eta jasangarritasuna sendotzen ari direla itsas eredu industrial berriaren ardatz gisa, enpresen, unibertsitateen eta zentro teknologikoen arteko lankidetzak bultzatuta.

Prestakuntza, talentua eta enplegua: eraldaketa urdinaren oinarria

Inaugurazio-jardunaldia atzo egin zen Getxon, eta talentua eta lanbide-heziketa izan zituen ardatz. Hitzaldiak, eztabaidak eta unibertsitate-proiektuen aurkezpenak egin ziren. Esku-hartzeek prestakuntza espezializatua balioetsi zuten, eraldaketa teknologiko betean dagoen sektore baten belaunaldi-erreleboa eta profesionalizazioa bultzatzeko funtsezko elementu gisa. Itsas jasangarritasunari eta digitalizazioari lotutako lan-aukera berriak ere jorratu ziren, bai eta enpresaren eta prestakuntza-zentroen arteko prestakuntza dualaren sustapena ere.

Sail Inn Prok amaiera emango dio aurtengo edizioari, berrikuntzarekiko, jasangarritasunarekiko eta ekonomia urdinaren garapenarekiko erakunde- eta enpresa-konpromisoa berretsiz. Bi jardunaldietako ondorioek bat egiten dute mezu berean: industriaren, teknologiaren eta ezagutzaren arteko lankidetza da itsas irtenbide iraunkorren belaunaldi berri bat bultzatzeko bidea.

"Sail Inn Pro dagoeneko hitzordu finkatua da, baina, batez ere, talentua, ezagutza eta enpresa lotzen dituen plataforma, Bizkaiak itsas berrikuntzan eta ekonomia urdinean nazioarteko erreferente gisa kokatzeko duen anbizioa sinbolizatzen duen gunea", adierazi du Cristina Mugicak, Bizkaiko Foru Aldundiko Lurralde Lehiakortasuneko eta Kanpo Sustapeneko zuzendariak.

Bestalde, Urtzi Sagarribay foroaren sustatzaileak azpimarratu duenez, "Sail Inn Pro ez da ekitaldi bat bakarrik, baizik eta gure lurraldetik inpaktu globala duten proiektuak bultzatzen dituen plataforma bat, ekonomia urdinaren inguruan zientzia, industria eta kapitala lotuz".