Erandio eta Barakaldo artean eraikiko den bizikletentzako eta oinezkoentzako zubi mugikorra eraikitzeko lekurik aproposenaren bila dabil Bizkaiko Foru Aldundia. Horretarako, itsasadarraren prospekzio geofisikoaren azterketa bat egiten ari da egun hauetan.

Gaur egun, ingeniaritza-proiektua garatzen ari da, eta funtsezko elementuen artean zubiaren kokapena eta zimenduak daude. Substratu harritsuaren gainean egin behar da, egitura behar bezala finkatzeko. Lurpea aztertzean, arroka-ohearen edo -hondoaren sakonera eta ezaugarriak ezagutu ahal izango dira, zubirako trazadurarik egokiena eta haren eraikuntza-metodoa zehaztu ahal izateko.

Prospekzio geofisikoaren azterketa bi teknika ezberdinen bidez egiten ari da: bereizmen handiko erreflexio-tomografia elektrikoa eta sismikoa. Halaber, Portuko Agintaritzak eremu horretan egindako batimetria-azterketen emaitzak eman dizkio Aldundiari. Horiek dira uraren gaineko metodo geofisikorik egokienak zonaldeko unitate litologikoak ezaugarritzeko, arroka-substratuaren sakonera ezagutzeko, bertan failak edo etenak dauden jakiteko, eta itsasadarraren hondoko lohien, hareen eta legarren substratuen lodiera ezagutzeko.

Batimetriak eta islapen-sismiak hondoaren profil topografiko zehatza ematen dute, baita sedimentuen ezaugarriak ere. Gogoeta-sismikoaren bidezko karakterizazioa aurreko astean egin zen beharrezko ekipo teknikoak dituen ontzi batetik, eta gaur tomografia elektrikoa egiten ari dira. Bi ertzetan tarte bat luzatzen den itsasadarraren hondoan jarritako kable baten bidez, teknika horri esker, itsasadarraren ibilguaren azpian edo haren ertzetan dagoen material harritsuan etenak eta failak dauden identifika daiteke.

Prospekzio geofisikoko azterlan horren emaitzei esker, hobeto ezagutuko da zubiaren zimenduak jarriko diren eremua, zelan orientatu zubi mugikorrerako trazadurarik egokienean eta zubiko zutoinen kokalekurik onena aukeratuko da, baldin eta arrokaren edukiera erresistenteari dagokionez alde nabarmenak antzematen badira. Ondoren, kalkulu-fase aurreratuago batean, zundaketa batzuk egingo lirateke, karga gehien jasaten dituzten zutoinak zimendatuko dituzten puntuaren ezagutza zehatza izateko.