Estatuan, hiru milioi ibilgailu inguruk ez dute egunean Ibilgailuen Azterketa Teknikorik (IAT), bigarren eskuko autoak aurrez erosteko azterketetan espezializatutako enpresak egindako azterketa baten arabera. Txosten Mekanikoak Trafiko Zuzendaritza Nagusiak emandako mikrodatuak aztertu eta batu ditu, Estatuan indarrean dagoen IATrik gabeko ibilgailuen parkea nolakoa den jakiteko.

Horrela, hiru milioi ibilgailu horietatik 1,4 milioi baino gehiago autoak dira, 759.000 motozikletak eta 907.000 furgoneta, kamioi edo ziklomotorrak.

Enpresak azaldu duenez, kopuru horiek 25 urte baino gutxiago izanik, IATa indarrean ez duten edo baja administratiboa izapidetu ez duten ibilgailuei dagozkie. Beraz, IATa igaro gabe zirkulatzen ari diren ibilgailuak sartzen dira, baina baita erabilerarik gabe edo utzita egon daitezkeenak ere.

Gainera, datu horiek ibilgailu guztiekin alderatuz gero, parkearen % 9,8k ez du IATa indarrean. Kopuru hori % 6,3 da autoen kasuan, % 23,3 motozikleten kasuan eta % 15,8 gainerako ibilgailuen kasuan.

"Gidari batzuek uste dute Ibilgailuen Azterketa Teknikoa dirua biltzeko izapidea dela. Hala ere, IAT pasatzeak nabarmen murrizten du istripu bat izateko arriskua eta errepideetako segurtasuna hobetzen du ", azaldu du Sergio Arboledas Txosten Mekanikoen zuzendari nagusiak.

Azkenik, azterlanak zehazten duenez, autonomia-erkidegoei dagokienez, Balear Uharteak (% 16,7), Valentziako Erkidegoa (% 12,3) eta Katalunia (% 11) dira IATa indarrean ez duten edo baja administratiboa izapidetu ez duten ibilgailuen guztizko ehuneko handiena duten hiru eskualdeak.

Melillako hiri autonomoetan (% 20,5) eta Ceutan (% 16,4) daude ehunekorik handienak. Bestalde, egoera horretan dauden ibilgailuen ehuneko txikiena duten erkidegoak Madril (% 7,1), Nafarroa (% 7,5) eta Errioxa (% 7,5) dira.

Hirien arabera, Estatuko hiriburua da IATa indarrean ez duten ibilgailuen zifren buru, 147.000 baino gehiagorekin. Ondoren, Bartzelona (76.000 baino gehiago) eta Palma (49.000 baino gehiago) daude.