Martxoaren 15etik aurrera

Barakaldoko Kontzumitzaileen Bulegoak online erreklamazioak jasoko ditu

16.03.2021 | 11:48

BARAKALDO. Astelehen honetatik aurrera, martxoak 15, barakaldarrek erreklamazioak online aurkeztu ahal izango dituzte Kontsumitzaileen Informaziorako Udal Bulegoan (KIUB).

"Zerbitzuaren hasiera efemeride horrekin bat etorrarazi nahi izan dugu, jakin badakigulako zer-nolako garrantzia duten horrelako tresnek egungo egoeran", adierazi du David Solla Barakaldoko Udaleko Ekonomia Sustapeneko zinegotziak. "Herritarren eskura hurbiltasun- eta irisgarritasun-tresnarik jartzen ez badugu, eragin negatiboa izan dezake kontsumoaren arloko eskubideen erabilerak".

Ildo horretan, Inguraldek gogora ekarri nahi izan du osasun-krisiaren lehen faseetatik egindako ahalegina, kontsumitzailearen eskubideen indarraldiari buruzko informazio egiazkoa eta erabilgarria eskuratzeko aukera bermatzeko helburuarekin, baita gaur egungo egoera ezohikoetan ere. Informazio hori Inguralderen webgunean espezializatutako espazioen bidez bideratu zen, eta horiek orrian lehentasunezko lekua izaten jarraitzen dute.

Era berean, online erreklamazio-zerbitzua bat dator digitalizazioaren aldeko apustuarekin; izan ere, aurretik hasia zen, baina pandemiarekin bizkortu egin da. Konpromiso hori behin betiko bultzatu da orain, eta Europako Batzordearen estrategiarekin eta Kontsumitzailearen Agenda Berriarekin lotzen da. Bertan adierazten da beharrezkoa dela "kontsumitzailearen erresilientzia indartzea, susperraldi jasangarri baterako".

KONTSUMITZAILE KALTEBERA

Testuinguru horren eta osasun-krisiak sortutako egoeraren barruan, hain zuzen ere, agerian geratu da beharrezkoa dela kontzeptu berri bati zuzenean lotutako lege-araudia garatzea: kontsumitzaile kaltebera.

Urtarrilaren 19ko 1/2021 Errege Lege Dekretuaren bidez, Estatuak lehen aldiz arautzen du kontsumitzaile kalteberaren figura, eta legezko babesa eskaintzen die beren egoera ekonomiko, sozial edo pertsonalagatik mendekotasun-, babesgabetasun- edo babesgabetasun-egoeran dauden kontsumitzaile eta erabiltzaileei. Legeak, horrela, pertsona horiek erabakiak hartzea baldintzatuta egon daitekeen kasu jakin batzuk jasotzen ditu, beste egoera batean inoiz onartuko ez lituzketen kontratu-baldintzak onartzera behartuta egoteraino.

Zehazki, Europako araudiak kontsumitzaileak babestera behartzen du, ez soilik alderdi ekonomikoei dagokienez, tradizionalki egin izan den bezala, baizik eta adina, generoa edo jatorria kontuan hartzen dituen ikuspegi berri batetik, baita kontzeptu berritzaileetatik ere, hala nola pertsona alergikoak edo elikadura-intolerantzia duten pertsonak. Zuzenean aipatzen dira, halaber, genero-indarkeriaren biktimak, guraso bakarreko familiak, langabeak, desgaitasunen bat duten pertsonak, gaixoak, gutxiengo etniko edo linguistikoak, ohiko bizilekutik aldi baterako lekualdatutako pertsonak, migratzaileak edo nazioarteko babesaren eskatzaileak, baita gabezia ekonomikoak edo bazterketa-arriskuan daudenak ere, edo kontsumo-harremanetan eragin dezaketen beste edozein inguruabar, desabantaila eraginez.

"Barakaldoko KIUBek eta Inguraldek kontsumitzaileen eskubideen babesa bermatzeko beharrezkoak diren pausoak emango dituzte, eskura dauden tresna guztiekin (digitalak nahiz presentzialak izan), eta eskura izango gaituzte beti gure bulegoetan, gure webgunean edo gure online buletinaren bidez", adierazi du Solla zinegotziak. "Norbaitek online sistemak erabiltzeko arazoak baditu, KIUBk trebetasun hori lortzeko hainbat baliabide jartzen dizkio eskura, hala nola ikastaroak edo Kulturnet. Ez dugu inor babes sistematik kanpo utziko ".

noticias de deia