Astearte honetan goizean, urriaren 24an, Erandio eta Barakaldo lotuko dituen All Iron Zubiaren lehen harria jartzeko ekitaldiarekin batera hasi dira zubia eraikitzeko lanak. Ekitaldi honetan parte hartu dute, besteak, beste, Barakaldoko alkate Amaia del Campok, Elixabete Etxanobe Bizkaiko ahaldun nagusiak, Imanol Pradales Azpiegitura eta Lurralde Garapeneko diputatuak eta Aitziber Oliban Erandioko alkateak.

"Gaur egun gogoangarria da Barakaldoko eta metropoli-eremu osoko historian. Bi herri batzeaz gain, mugikortasun iraunkorrarekin ditugun loturak eta konpromisoa indartuko dituen proiektu estrategikoa ospatzeko gaude hemen. Barakaldok mugikortasun iraunkorraren ardatz izan nahi du, eta zubi hau urrats esanguratsua da norabide horretan. Zubi honek, itsasadarra zeharkatzeaz gain, bi ertzak modu jasangarrian lotuko ditu, Barakaldo eta Erandioko bizilagunentzat ez ezik, Bizkaia osoarentzat ere mugikortasun-aukerak zabalduz. All Iron konexio eta aurrerapen sinboloa izango da. Etorkizunaren sinboloa, adierazi du Del Campok.

All Iron Zubia ingeniaritzaren etorkizuneko ikono gisa ikusten da, Bizkaiaren herentzia industrial aberatsari omenaldia eta bizimodu osasungarri eta jasangarria sustatzeko aurrerapausoa. Erandio eta Barakaldo lotuko dituen pasabideak oinezkoentzako eta txirrindularientzako sarbide berria errazteaz gain, berrikuntzaren eta jasangarritasunaren ikono berria ere izango da. Diseinu abangoardistarekin, zubiak 25.415.218 euroko inbertsioa eta 30 hilabeteko eraikuntza epea ditu.

Xehetasun teknikoak

All Iron Zubia SBP, Calter, Fulcrum ingeniaritzen eta Mike Schlaich egitura-diseinatzaile ezagunaren arteko lankidetza-proiektua da. Pasabideak 460 metroko luzera du, eta diseinu kurbatua du paisaian modu naturalean integratzeko eta oinezkoentzako eta txirrindularientzako trantsizio leuna egiteko. Pasabidearen zabalera erabilgarria sei metrokoa izango da; horietatik hiru oinezkoentzat izango dira eta beste 3 txirrindularientzat. Bi zerrendak bananduta egongo dira. Zubiak hiri-altzariak eta argiztapena izango ditu. "Ez da altzairuzko eta hormigoizko egitura bat bakarrik; etorkizun garbiago eta osasungarriago batekin dugun konpromisoaren testigantza da; izan ere, Barakaldo bidaiatzeko konexio egokienetako bat da, bai bizikletaz, bai oinez hiriburuarekin, Eskuinaldearekin edo Ezkerraldean bertan", azaldu du Del Campok.

Zubiari eutsiz, 12 pila egongo dira ohe harritsuan ainguratuta, bi tarte finkoetan eta bi mugikorretan banatuta. Egitura horri esker, itsasadarra etengabe nabigatu ahal izango da, ontzi gehienak zubia itxita igaro ahal izango baitira. Nabe handiagoetarako, astean bitan irekitzea aurreikusten da, ibai-trafikoaren beharren arabera. Eraikuntzarako hautatutako materialak — altzairu eta hormigoi armatu mota desberdinak — eskakizun mekanikoei erantzuteaz gain, berrikuntza eta iraunkortasunarekiko konpromisoa ere islatzen dute. Gainera, zubiaren zimenduak eta pilak nabarmen hobetu dira, eta sendotu egin dira, hainbat ahalegin jasateko. "Gaur, proiektu honen lehen harria jartzean, mugarri bat jartzen ari gara gure hirian. 20 kilometro baino gehiagoko bidegorria eta 2.5 kilometro errei lagunkoiak hasiera baino ez dira. Gainera, Bizkaibizi programako bizikleta elektriko laranja berriak gehituta, aurrera egiten ari gara mugikortasun iraunkorraren sustapenean. Barakaldok bide horretatik jarraituko du pedalei eragiten, mugikortasun iraunkorra etorkizun berdeagorantz doalako. Etorkizun horretan egon nahi dugu ", azpimarratu du Del Campok.

Herentzia industrialari omenaldia

All Iron Zubia Bizkaiko eraldaketa handien ikonoa izango da eta bere izena lurraldeko historia industrialaren funtsezko zati bati egindako omenaldia da. All Ironek Enkarterriko mendietan metal preziatuaren zain berrien agerpena ospatzen zuen ingeles adierazpen ospetsua aipatzen du. Adierazpenak kirol eta kultur konnotazio nabarmenak ditu gaur egun, Athletic Cluben garaipenekin duen loturagatik.

Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak eta Europak finantzatu dute proiektua, EGEF funtsen bidez.