Bizkaiko Foru Aldundiak iragarri duenez, Bizkaibizi zerbitzu publikoa 2023 eta 2026 artean jarriko da martxan 600 bizikleta elektrikorekin eta 75 karga-geltokirekin. Hori izango da proiektuaren lehen fasea, udalerrien arteko joan-etorrietarako eta udalerrien arteko joan-etorrietarako bizikleta erabiltzea ahalbidetuko duena.

Zehazki, Aldundiak eta Barakaldo, Berango, Bilbo, Erandio, Getxo, Leioa, Portugalete, Santurtzi eta Sestaoko udalek bizikleta elektrikoak maileguan uzteko zerbitzu publikoa ezarriko dute herritarrei eguneroko joan-etorrietan bizikletaren erabilera errazteko.

Zerbitzuaren lehen hedapen honek 7,4 milioi euroko inbertsioa eskatuko du lau urteetan; udalek 5,2 milioi jarriko dituzte eta Foru Aldundiak 2,2 milioi.

Bizkaibizi ezartzeko lankidetza-hitzarmena Unai Rementeriak, Ahaldun Nagusiak, eta Barakaldoko alkatek, Amaia del Campok, Berangokoak, Anabel Landak, Bilbokoak, Juan Mari Aburtok, Erandiokoak, Aitziber Olibanek, Getxokoak, Amaia Agirrek, Leioakoak, Iban Rodriguezek, Portugaletekoak, Mikel Torresek, Santurtzikoak, Aintzane Urkijok eta Sestaokoak, Ainhoa Basabek, berretsi dute.

Hitzarmena sinatu ondoren, hurrengo urratsa zerbitzua lizitatzea izango da. Horretarako, tarifak eta ordaintzeko modua, 75 gune horien kokapenak eta bizikleten ezaugarriak zehaztu behar dira. Alderdi horiek definitzeko Bredako Unibertsitateko bizikleta-mugikortasuneko adituen aholkularitza eta Bilbo eta Getxoko esperientziak, bizikletak maileguan uzteko udal-zerbitzuak arrakastaz ezarri dituzten bi udalerri, hartuko dira kontuan.

Lehen fasea Bilbo Metropolitarrean garatuko da

Bizkaibizi itsasadarraren bi ertzetako udalerrietan hedatzen da, horrelako ezaugarriak dituen zerbitzu bat abian jartzeko eta probatzeko behar den masa kritikoa eskaintzen baitute; bederatzi udalerriek 700.000 biztanle baino gehiago dituzte eta Bilbo hartzen du barnean, lurraldean egiten diren joan-etorri gehienen helmuga eta jatorria.

Era berean, metropoli-eremuko hedapenari esker Bizkaibizi beste garraio publikoko sistema batzuekin osatu ahal izango da eta horrela zentzu eta potentzial handiagoa izango du 2024rako aurreikusita dauden Getxo eta Bilbo arteko bulebarra eta Erandio eta Barakaldo arteko zubia bezalako azpiegiturak martxan jarrita. Era berean, kontuan hartu behar da Bilboko eta Barakaldoko bidegorrien udal-sareen konexioa, 2023rako aurreikusi dena, bai eta Bizi Planean jasotako beste ekintza batzuk ere, hala nola egoiliarrentzako eta garraio publikoko geltokietako lehen bizikleta-aparkalekuak, tresna-dorreak, unibertsitateko mugikortasunaren arloko prestakuntza edo bizikletari lotutako lanbide-heziketa.

Bizkaiko Foru Aldundiak iragarri duenez, Bizkaibiziko zerbitzu publikoa 2023 eta 2026 artean jarriko da martxan 600 bizikleta elektrikorekin eta 75 karga-geltokirekin. Hori izango litzateke proiektuaren lehen fasea, udalerrien arteko joan-etorrietarako eta udalerrien arteko joan-etorrietarako bizikleta erabiltzea ahalbidetuko duena.