Gregorio Izquierdo CEOEko Ekonomia zuzendariak asteazken honetan adierazi duenez, Estatuko Barne Produktu Gordina (BPG) % 2,5 inguru haziko da aurten, batez ere ostalaritzak, turismoak eta enplegua sortzeko erritmoak bultzatuta.

Hala adierazi du Izquierdok, Aecoceko Horeca Kongresuan egindako hitzaldian, eta Estatuko ekonomia Europar Batasuneko herrialdeen batez bestekoaren gainetik hazten ari dela adierazi du.

"Enpresa-konfiantzaren adierazleak hedapen-dinamikan daude dagoeneko, eta enplegu-tasa igotzen ari da, batez ere turismoari esker, % 12 hazi baita 2019. urtearekin alderatuta, eta BPG nazionalaren % 40 sortu baitu", gaineratu du CEOEko Ekonomia zuzendariak, Horecako Aecoc Kongresuaren 21. edizioaren bigarren eta azken egunean.

Gainera, Izquierdok zehaztu du arazo bat dagoela enpresen inbertsioari dagokionez. "Kapital-kostuek errentagarritasun txikia sortzen dute, eta, ondorioz, ezin hobea da inbertitzea. Gainera, segurtasun juridikoa eta erregulazioen aldaketa bezalako faktoreek eragindako ziurgabetasuna da nagusi, konpainiek inbertitu beharreko zorra murriztea lehenesten baitute. Hala ere, inbertsioa oso garrantzitsua da, enplegua eta aberastasuna sortzen dituelako", gaineratu du.

Kongresua ekainaren 18tik 19ra egin zen Madrilen, eta atzo inauguratu zuten Rosario Sánchez Grau Industria eta Turismo Ministerioko Turismoko Estatu idazkariak eta David Martínez Makroko zuzendari nagusiak.

Martinezek azpimarratu du "argi-itzalen" testuinguruari aurre egiten ari zaiola, eta testuinguru horretan "kezka-uneak" bizi direla inflazioaren, ezegonkortasun geopolitikoaren eta erregulazio-ingurune zorrotzaren ondorioz.

Bestalde, Marta Munne Aecoc Shoppervieweko Ikerketa arduradunak 'Etxetik kanpoko kontsumo-uneak' barometroaren ondorioak partekatu zituen, eta nabarmendu zuen kontsumitzaileen % 70 iaz bezala edo gehiagotan ateratzen dela etxetik kanpo kontsumitzera.