BILBO. 2020a benetan berezia izan da arlo guztietan, eta sektore guztietan izan du nolabaiteko eragina. Kutxabankek, esaterako, milioi bat erabiltzaile digital baino gehiago izan ditu aurtengo lehen seihilekoan; hau da, urtarriletik ekainera bitartean. Hau finantza-taldeko bezero guztien % 50 baino gehiago da.

Aurrerapen garrantzitsu hori salbuespenezko aldi batean gertatu da, eta bereziki dinamikoa izan da Kutxabanken eraldaketa digitalaren azelerazioan; izan ere, konfinamenduak eragin dituen finantza-beharrizanei erantzuteko konponbide ugari aktibatu ditu.

Erakundeak dituen datuen artean, deigarria da Kutxabanken banka digitalean sartu diren adinekoen kopuru handia.

Izan ere, 64 urtetik gorako partikularrena izan da gehien hazi den segmentua, % 27,5 2019ko aldi berarekin alderatuta. Gainera, adin-talde horren barruan, % 20 kanal teknologikoen ohiko erabiltzailea da, bereziki online bankarena, eta % 46k banka mota hori baino ez du erabiltzen.

Bezero digitalaren ezaugarrietako bat da Kutxabankekin lotura handia duela, baita bere banku negozioaren bilakaerarekin ere.

SARBIDE GEHIAGO ETA SALMENTA-BOLUMEN HANDIAGOA

Urtearen lehen seihilekoan, online bankarako eta banka mugikorrerako sarbideak % 29 hazi dira 2019ko aldi berarekin alderatuta; guztira, 112 milioi konexio egin dira bezero bakoitzaren espazio pertsonaletara, eta horietatik % 76 telefono mugikorren bidez egin ziren.

Logikoa denez, hileko konexioen kopurua abiadura handiagoan hazi da konfinamendu-aldian, eta konexioen gailurrik altuena maiatzean izan da, guztira 21 milioi sarbide izan baititu. Gehien erabili den gailua telefono mugikorra izan da berriz ere; izan ere, etxeko isolamendu aldian % 30 hazi da haren erabilera.

Zerbitzu aktiboenetako bat urrutiko sinadura izan da, eragiketak eta banku-kontratuak online formalizatzeko aukera ematen duena, ia edozein gailutatik eta edozein lekutatik lan eginez. Martxoan, apirilean eta maiatzean egin zuen gora haren erabilerak, bereziki apirilean: % 24,5eko igoera izan zuen, eta gero eta izapide gehiago daude eskuragarri.

Horrela, baliabide teknologiko gehiago izateak hazkunde handia eragin du Kutxabanken salmenta digitaletan. Taldearen banku produktuen eta zerbitzuen kontratazioa, bere kanal digitalen bidez, % 122 hazi da.

AURRERA EGITEN JARRAITZEKO AUKERA BAT

Osasun-krisia aukera ona izan da lotura-maila handia duten bezero guztiei urrutiko kudeaketa-zerbitzua ezartzeko Kutxabanken estrategia indartzeko.

Gaur egun, 800.000 pertsonak erabil dezakete urruneko arretarako tresna hori, kudeatzaile espezializatuekin harreman pertsonala izateko aukera ematen duena, erabat online, etxetik atera gabe.

Abantaila handienetako bat da bezeroaren eta kudeatzailearen arteko komunikazioa errazten duela, eta dokumentuak eta informazio pribatua partekatzeko aukera ematen duela, modu erabat seguruan eta konfidentzialean.

Bezeroarentzako arreta-zerbitzuak indartzeaz gain, prozesu jakin batzuk automatizatu dira, eta prozesu horietan autolaguntzako sistemak txertatu dira kanal digitaletan. Chatbot delakoaren merkaturatzea ere bizkortu egin da, hau da, Kutxabankeko bezeroen artean zalantza gehien sortzen dituzten gaiei erantzuten dien laguntzaile birtuala.

Era berean, bezeroak aukeratu eta telefono mugikorrean jaso ditzakeen doako alerten tipologia zabaldu da, nominak, pentsio- edo langabezia-prestazioak, kontu eta txarteletako mugimenduak eta ordainagiriak kontrolatzeko.