2024ko abuztutik 2025eko ekainera iraungo duen benboraldi berriaren programazioa aurkeztu egin du astelehen honetan goizean Arriaga Antzokiko zuzendari artistikoa den Calixto Bieitok. Gaur iragarritako berritasunak, dena den, irailaren erdialdetik aurrera etorriko denari buruzkoak dira, izan ere dagoeneko jakina da udako programazioaren eta Aste Nagusiaren ikuskizun izarra El fantasma de la opera musikala izango dela, abuztuaren 14tik irailaren 15era ikusgai egongo dena.
Programazio berriak tokiko eszenari bultzada bat ematen jarraitzen du, Estatuan egiten den antzerkirik onena eskaintzeaz gain, eta Arriaga Antzokiak nazioartean duen posizionamendu onari eusten dio.
Ekoizpen propioaren aldeko apustua
Ekoizpen berrien eszenaratzeak Arriaga Antzokiaren funtsezko oinarrietako bat izaten jarraituko du datorren denboraldian.
Antzerkirako produkzio propio handia Kristalezko zooa (euskaraz) edo El zoo de cristal (gaztelaniaz) izango da. Izan ere, Natalia Menéndez egile eta zuzendari prestigiotsuaren zuzendaritza eszenikoarekin, Arriaga Antzokiak antzezlan honekin helduko dio antzerkirako bere hurrengo proiektuari.
Produkzio berria euskaraz estreinatuko da lehenik, 2025eko martxoaren 21etik 23ra, eta, ondoren, gaztelaniaz, apirilaren 3tik 6ra. Antzeztaldea berbera izango da bi bertsioetan: Mikel Losada, Ione Irazabal, Miren Gaztañaga eta Arnatz Puertas.
Kristalezko zooa, 1944an idatzi zen, eta Tennessee Williamsek, XX. mendean Estatu Batuetan izan zen antzerkigile eta idazle ospetsuenetako bat denak, estreinatu zuen lehen obra da. Laster eraman zuten pantailara, bere beste hainbat dramarekin egingo zuten bezala. Errealismo psikologiko estatubatuarraren aitzindaria zen, hegoaldeko gizarte dekadente eta itogarriaren lekuko, eta ederki asmatu zuen mundu krudel eta gaizto horretako desamodioa, sexu-, arraza- eta gizarte-errepresioak sakontasun sotil eta zorrotz batez islatzen. Kristalezko zooak aintzatespen ugari jaso zituen, tartean New Yorkeko Antzerki Kritikarien Zirkuluaren Saria eta antzerkiaren Pulitzer saria.
Natalia Menéndezen proposamenak Estatu Batuetako hogeita hamarreko hamarkadaz hitz egingo duen muntaia bat sortu nahi du, konbentzionalismoetatik ihesi eta Tennessee Williamsek nahi zuen askatasunetik hurbil dagoen askatasun bat bilatuz, proposatzen duen errealitate poetikoari hobeto aurre egiteko. Helburua ez da maisulan handi honekin beste istorio bat sortzea, istorio berri bat sortzea baizik. Kepa Errastik moldatu du testua euskarazko bertsiorako.
Antzerkiarekin jarraituz, La lucha por la vida, Arriaga Antzokiak 2023an Teatro Españolekin egindako koprodukzioa, etxera itzuliko da apirilaren 12an azken emanaldi bat eskaintzeko. Gainera, Ramón Barea zuzendariak egindako doikuntzei eta kritika bikainak jaso dituen biraren ondorioz, Bilbora iritsiko da antzerki-artefaktu biribil gisa. Beraz, Arriaga Antzokiak Pío Barojaren trilogian oinarritutako obra hau ikusteko azken aukera eskainiko du, Arnatz Puertasek, Aitor Fernandinok, Olatz Ganboak, Ione Irazabalek, Itziar Lazkanok, Sandra Ortuetak, Alfonso Torregrosak, Leire Ormazabalek, Diego Pérezek eta Ramón Bareak berak interpretatuta.
Datorren denboraldiko produkzio liriko handiak berriro ekarriko du Zarzuela Arriaga Antzokira, Calixto Bieitoren eskutik. Arriaga Antzokiko zuzendari artistikoak berak zuzenduko du Jesus Guridiren Mari-Eli. Zarzuela hori Madrilen estreinatu zen 1936ko apirilean eta Gerra Zibilaren ondoren interpretatu zen, 1941ean, Bilbon, Bilboko Koral Elkartearen Denboraldi Lirikoaren barruan.
Carlos Arniches eta Eloy Garayren libretoarekin, obraren izaerari dagokionez bestelako Guridi bat erakusten digun obra da, baina, aldi berean, erraza da Guridi ezagutzea, bere idazkera musikalaren kalitatea dela eta. Mari-Eliren estreinaldia (2025eko apirilaren 30ean eta maiatzaren 1ean) lehen mailako berreskurapen musikologiko bat da; izan ere, egungo begirada bat emango zaio Zarzuela honi, generoari dagozkion erreferente ugarirekin, eta dimentsio oso desberdin bat hartuko du Calixto Bieitoren zuzendaritza eszenikoari esker.
Gainera, Guridiri hain lotuta dagoen Bilboko Koral Elkarteak proiektu honetan parte hartu izanak kantu koralaren transmisioaren egungo indarra sinbolizatzen du, bai eta Arriaga Antzokiak ikuskizun honen bidez hori aldarrikatzeko eta indartzeko egiten duen apustua. Bilbao Orkestra Sinfonikoak (BOS) ere parte hartuko du, eta aurrerago jakinaraziko da nortzuk diren ahots bakarlariak. Azpimarratzekoa da Mari-Eli Arriaga Antzokiaren ekoizpen propio bat dela eta BBKren laguntzarekin egiten dela.
Azkenik, Arriaga Antzokiak 2020ko koronabirusaren pandemiaren erruz tiraderan geratu zen proiektu bat berreskuratu eta atondu du. Ludwig van Beethovenen Missa Solemnis da, zeina kontzertu formatuan eskainiko baitzaie ikusleei. Erik Nielsen maisuak Bilbao Orkestra Sinfonikoa (BOS) gidatuko du bere batutaz, lehen mailako lau ahots bakarlari lehen lerroan dituen emanaldi batean: Vanessa Goikoetxea, Nerea Berraondo, Michael Porter eta David Menéndez. Bilboko Koral Elkartearen eta Iruñeko Orfeoiaren parte-hartzeari esker, piezaren indar korala nabarmena izango da.
Missa Solemnis maisulan monumentala da, liturgia kristau baterako konposatutakoa, baina erlijiosoa den hori gainditzen du, gizatasuna eta erredentzioa bezalako gai unibertsalak jorratzen baititu. Horixe izango da denboraldiko azken ikuskizuna, ekainaren 21ean eskainiko duguna. Zentzumenentzako plazer bat izango da bere edertasun eta ahalmen emozionalarekin mendeetan zehar entzuleak eta musikariak inspiratu dituen konposizio honekin amaitzea.
Hala ere, "Arriaga zigilua" beste ikuskizun batzuetan ere izango dugu. Horren adibide da ¿Quién nos disparó?, Gasteizko Principal Antzokiak, Donostiako Victoria Eugenia Antzokiak eta Bilboko Arriaga Antzokiak berak bultzatutako "Antzerkigintza berriak - Nuevas dramaturgias" programaren barruan sortutako proiektua. Orain, Pabellón 6 konpainiak bere gain hartu du Alexander Stanciuren obra honen ekoizpena, Ramón Bareak zuzendu eta Ane Gabarain, Itziar Lazkano, Olatz Ganboa, Juana Lor eta Diego Pérezek antzeztuko dutena. Otsailaren 13an estreinatuko da.
Arriaga Antzokiak zenbait euskal sortzaile edo talderen beste bost ikuskizunekin ere egingo du elkarlana, horien estreinaldiak eskainiz, urrian horietako hiru. 18tik 20ra, Tartean Teatroak Patxo Telleriaren El dilema del corcho estreinatuko du, etikari, koherentziari, traizioari eta mendekuei buruzko antzerki joko dibertigarri bat, Telleria bera eta Ramón Barea protagonista dituena, Mireia Gabilondoren zuzendaritzapean. Lan hau euskaraz estreinatu zen iaz, Kortxoaren dilema izenburupean.
Urriaren 24tik 26ra Miñan iritsiko da, Artedrama konpainiaren lan berria, Ander Lipusek zuzendutakoa, zeina Ibrahima Balde eta Amets Arzallusen liburuan oinarritzen baita. Urriaren 30ean, Olatz Beobidek zuzendutako Idoia Merodioren Presunto obraren estreinaldia izango dugu. Arriaga Antzokiaren lankidetza duen beste proiektu bat Eusebio Calongeren El corazón y otros materiales de derribo da. Azaroaren 20an eta 21ean estreinatuko da, Borja Ruizen zuzendaritzapean.
Eta 2025eko urtarrilerako geratuko da La dramática errante konpainiaren proiektu berriaren estreinaldia, euskaraz (urtarrilaren 23an) zein gaztelaniaz (24an eta 25ean).Lorerik ez, hiletarik ez, adiorik ez/Ni flores, ni funeral, ni cenizas, ni tantán antzezlanaz argi gara. María Goiricelayaren dramaturgia eta zuzendaritzapean arituko da Ane Pikaza, Aitor Borobia, Loli Astoreka, Patxo Telleria, Egoitz Sanchez eta Idoia Merodiok osatutako antzeztaldea. Patxo Telleriak berak egin du euskarazko bertsioa.
Arriaga gehiago
Musikaren atalari dagokionez, Arriaga Antzokiak, Rubén Fdez. Aguirre maisuaren lankidetza bereziarekin, Lied Arriagan zikloarekin jarraituko du. Bost ahots eta piano errezital egingo dira foyerrean 2025eko lehen seihilekoan: Irene Mas Salom eta Malcolm Martineau (urtarrilak 29); Josep Ramón Olive eta Francisco Poyato (otsailak 26); Inés Lorans eta Rubén Fdez. Aguirre (apirilak 23); Laura Brasó, Mikel Uskola eta Rubén Fdez. Aguirre (maiatzak 27); eta Núria Rial eta Rubén Fdez. Aguirre (ekainak 18).
Agertoki nagusira itzuliz, gogorarazi beharra dago Arriaga Antzokiak ABAOrekin batera ABAO Txiki Arriagan programan parte hartzen duela. Programa horren baitan lau ikuskizun izango dira: Pedro eta otsoa (azaroak 23 eta 24), D´Artagnan y los jóvenes mosqueteros (urtarrilaren 3tik 5era), El traje nuevo del emperador (martxoak 15 eta 16) eta ¡Soy salvaje! (maiatzak 10 eta 11).
Eusko Labelarekin
Aurten ere, Arriaga Antzokia euskal kulturaren epizentroan dago. Arriagaren ekoizpen propioez eta elkarlanez gain, Euskadin fakturatutako beste hainbat proiektu taularatuko dira, estreinaldiak ere tarteko. Urriaren 22an, Pabellón 6eko Gazte konpainiak Alfredo Sanzolen Días estupendos antzeztuko du, Itziar Lazkanoren zuzendaritzapean.
Azaroaren 6an Hika Teatroaren Zorretan antzezlanaren txanda izango da, Agurtzane Intxaurragaren euskarazko testuarekin. Euskaraz antzeztuko dute ere Ramón Agirre eta Naiara Arnedok Simon Stephensen Heisenberg pieza, Fernando Bernuések zuzendutakoa, eta Arriaga Antzokian estreinatuko da. Proposamen hau bestelakoa da eta foyerrean izango dugu, abenduaren 3an.
2025 urtea hasi orduko, bi estreinaldi izango ditugu: urtarrilaren 7an, Antiguona izango dugu, Chema Trujillok idatzi eta zuzendutako testua, eta 9an, David Caíñaren La boda de otros. Hilabete horretan bertan, 14an, José Luis Esteban eta Naiel Ibarrolaren ¡Hazmerreir! ikuskizuna izango dugu Arriagan, Sobras completas proiektuari jarraipena ematen dion ikuskizuna. Hurrengo egunean, urtarrilaren 15ean, Javier Liñeraren Lohi gorria antzeztuko da, Barro rojo lanaren euskarazko bertsioa. Otsailaren 19an Arnatz Puertasen Eros y sus máscaras obra antzeztuko da.
2025eko martxoan Loraldia jaialdia egingo da, eta Arriaga Antzokian ere izango du leku bat. Aurrerago emango da programazioaren berri. Eta apirilaren 9an, euskaraz, eta 10ean, gaztelaniaz, Mireia Gabilondok idatzi eta zuzendutako proiektu berri bat ikusi ahal izango dute bertaratzen direnek. Proiektu horren euskarazko izenburua Badakizu plastikozko loreak ez dira inoiz bizi, ezta? da. Eta gaztelaniazkoa ¿Sabes que las flores de plástico nunca han vivido, verdad?
Antzerki asko
Aipatutako euskal antzezlanez gain, Arriaga Antzokiak estatu mailan ekoizten ari denaren onena eskaini nahi dio Bilbori. Udari agur esateko, irailaren 20tik 22ra, Las asambleístas antzezlana iritsiko da. José Troncosok zuzendutako komedia bat da, eta Silvia Abril, Maribel Salas eta Pepa Zaragoza ditu antzeztaldean. Urriaren 8an eta 9an Ruben de Eguíak En mitad de tanto fuego antzeztuko du, Alberto Conejerorena.
Urriaren 31tik azaroaren 3ra La madre antzezlanak hartuko du eszenatokia, non Aitana Sánchez-Gijón izango dugu Florian Zellerren obraren protagonista gisa. Egun gutxi batzuk geroago, azaroaren 7an, Cucaracha con paisaje de fondoren emanaldi bat izango dugu, Javier Ballesterosek idatzi eta zuzendutakoa. Obra horrek bi MAX sari irabazi ditu. Eta jarraian, Malena Alterio eta David Lorenteren txanda izango da, Daniel Veronesek zuzendutako Los amigos de ellos dos antzezlanean, zeina azaroaren 9an eta 10ean ikusi ahalko baitugu; eta Alberto San Juanena azaroaren 14an iritsiko da, Macho grita komedia musikalarekin.
2025erako jauziak, antzerkiari dagokionez, José Sacristán handia ekarriko digu Arriagara, bera baita Juan Mayorgak idatzi eta zuzendutako La colección antzeztaldeko burua. Emanaldiak urtarrilaren 16tik 19ra eskainiko dira. Bi aste geroago, Arriaga Antzokian 1936 (Shock 0) izango dugu, Andrés Limaren Espainiako Gerra Zibilari buruzko antzerki-proiektua (urtarrilak 31 eta otsailak 1), Blanca Portillo, Guillermo Toledo edo Alba Flores bezalako maila handiko aktoreekin.
Kristalezko zooa Arriagaren produkzioaz gain, ikusleek Tenessee Williamsen klasiko handi bat oholtzaratzen duen beste ikuskizun bat ikusteko aukera izango dute, kasu honetan Un tranvía llamado deseo izango da, David Serranok berak zuzendu eta egin duen egokitzapen batean. Antzeztaldean, besteak beste, Nathalie Poza, Pablo Derqui, Jorge Usón eta Carmen Barrantes izango ditugu. Otsailaren 14an eta 15ean izango da. Ondoren, Carmen Martín Gaiteren El cuarto de atrás iritsiko da (otsailaren 20tik 22ra), María Folgueraren egokitzapenarekin, eta Emma Suárez eta Alberto Iglesias protagonista dituela.
Martxoan, hilaren 6an, Entrega en mano komedia korrosiboa lurreratuko da, Cándido Pazóren egokitzapena, Martin McDonaghen jatorrizkoan oinarrituz egindakoa. Bi egun geroago —martxoaren 8an eta 9an—, Leopoldo Alas "Clarín"-en La regentarekin izango da hitzordua, Eduardo Galánek egokitu eta Helena Pimentak zuzendu duten antzezlanarekin, non Ana Ruiz, Joaquín Notario edo Jacobo Dicenta aktoreak izango ditugun, besteak beste. Martxoaren 26an 14.4ren emanaldi bat izango dugu, Juan Diego Bottok idatzi eta Sergio Peris-Menchetak zuzendutako antzerkirako proiektua, Ahmed Younoussik antzeztuko duena.
Roberto Santiagok Agatha Christie handiaren obretako bat egokitu du, Testigo de cargo. Fernando Bernuések zuzentzen du maiatzaren 3an Arriagan izango den muntaia, zeinetan Fernando Guillén Cuervo buru duen eta kideen artean Adolfo Fernández ere izango duen antzeztaldea ikusteko aukera izango baitugu. Ondoren, hilaren 16tik 18ra, Los lunes al sol Fernando León de Aranoaren film ahaztezinaren antzerkirako egokitzapenaren hiru emanaldi programatu ditugu. Ignacio del Moralek eta Javier Hernández-Simónek egin dute bertsioa, eta azkenak zuzentzen du obra, zeinetan, besteak beste, Fernando Cayo edo Marcial Álvarez aktoreak izango baititugu. Eta maiatza amaitzeko, 30ean eta 31n, Nuria Espert handia itzuliko da Todos pájaros lanarekin: Vicky Peñarekin eta Candela Serratekin partekatuko du agertokia Wajdi Mouawaden obra honetan, Mario Gas zuzendari duela.
Badira beste bi proposamen interesgarri ekainerako: Medusa, Victoria Abril protagonista duena, 6tik 8ra; eta El rey que fue, 13tik 15era, Joglarsen azken apustua, zeinak Albert Boadellak konpainia eta Ramón Fontseré berriro zuzentzea eragin baitu, elkarrekin egin zuten azken proiektutik hamar urte igaro direnean. Biek sinatzen dute errege emerituaren bizitzari buruzko lan honen dramaturgia.
Dantza programa zoragarria
Aurten ere, Arriaga Antzokiak dantza-programa interesgarri eta askotarikoa prestatu du, ikuskizun oso desberdinekin eta dantzaren eta gorputz-adierazpenaren mundura ikuspegi oso desberdinetatik hurbiltzen diren artistekin.
Urriaren 11n eta 12an, Arriaga Antzokian Dream ikuskizuna izango dugu, Natalia Menéndezek sortu eta zuzendutakoa, eta Israel Galvánek interpretatu eta koreografiatutakoa. Dantza, antzerkia eta flamenkoa uztartuz, amaren eta seme-alaben arteko harremana aztertzearen aldeko apustua egiten du obra honek.
Nazioarteko lehen proposamena azaroaren 26tik abenduaren 1era bitartean iritsiko da: Momix konpainia. Ilusioa, akrobazia, magia eta fantasia nahastuz, Bilbora iritsiko da Moses Pendleton-ek sortutako Alice. Literatura unibertsaleko istorio ezagun, apetatsu, entretenigarri eta magikoenetako baten egokitzapen pertsonal eta askea da, hau da, 1865ean argitaratu zen Lewis Carrollen Alizia herrialde miresgarrian liburuarena.
2025ean, otsailaren 28an eta martxoaren 1ean, dantza-programazioaren proposamen handienetako bat iritsiko da. Ballett am Rhein Düsseldorf Duisburg, Alemaniako dantza konpainia prestigiotsua Bilbora etorriko da, nazioarteko izen handiko hiru koreograforen hiru pieza dituen programa hirukoitzarekin; izan ere George Balanchine, Hans van Manen eta William Forsytheren piezak ikusi ahalko ditugu.
CCN / Aterballetto da dantzaren egutegiko beste hitzordu garrantzitsuetako baten protagonista. Centro Coreografico Nazionale (CCN) / Aterballetto Italiako lehen Koreografia Zentro Nazionala da. 2022an sortu zen, 1977tik aktibo izan den Aterballetto konpainia historikotik abiatuta. Hamasei dantzarik lan egiten dute nazioarteko koreografo handien produkzio berrietan, obra enblematikoak interpretatuz. Martxoaren 28an eta 29an Arriagara iritsiko dira Iratxe Ansa eta Igor Bacovich, Crystal Pite eta Diego Tortelliren piezekin osatutako programa hirukoitz batekin.
Azkenik, Martha Graham Dance Company ospetsuak lau pieza eskainiko ditu maiatzaren 23an eta 24an Arriagan, Martha Graham ahaztezinaren bi maisulan (horietako bat Janet Eilber konpainiaren egungo zuzendari artistikoak berrinterpretatuta) eta Jamar Roberts edo Hofesh Shechter bezalako artista garaikide handien pieza irudimentsuak nahasten dituen programari helduta. Estatu Batuetako dantza-konpainia zaharrena ikusteko aukera paregabea izango da.
Kontzertuak eta lirika
Musikak beti du lehentasunezko lekua Arriaga Antzokiaren programazioan, eta hala izango da ere datorren denboraldian. Denboraldiko lehen kontzertua irailaren 24an izango da eta Bilboko Miserikordia Etxe Santu eta Errealaren omenaldi bat izan nahi du, hiriko erakunderik zaharrenetarikoa baita, eta aurten sortu izanaren 250 urte ospatuko baititu. Lau ahots bakarlarik, BOSek eta Bilboko Koral Elkarteak, Diego Martín-Etxebarriaren batutaren gidaritzapean, Escudero, Arriaga eta Mozarten musika joko dute.
Jarraian, irailaren 26tik urriaren 6ra, Carl Orffen Carmina Burana ikusgarria itzuliko da, La Fura dels Bausek sortutako kontzertu antzeztua, 2018an Arriagan arrakasta handia lortu zuena.
Gure kantautore handienetako batek, Ruper Ordorikak, bere Bakarka proiektuari jarraipena ematen dio Bakarka bi argitaratuz, non bere kantuak biluzten jarraitzen baitu, ahots eta gitarra formatu akustikoan, eta hala aurkeztuko da ikusleen aurrean urriaren 13an. Autore-kantuari atxikitako beste artista bat Tontxu Ipiña bilbotarra da, urriaren 27an agertuko dena. Eta kantautoreekin jarraituz, Ismael Serrano azaroaren 12an etorriko da bere La canción de nuestra vida birarekin, errezital konbentzionaletik ihes eginez eta berak garatzen duen antzerki-apustuan sakonduz.
Azaroaren 17an, Bilboko Elkarteko Haur Abesbatzek eta Jesus Guridi Orkestrak Kantu sarea izeneko kontzertu bat eskainiko dute. Bertan, 150 haur eta gazte baino gehiagok parte hartuko dute, eta euren musika eta ilusioarekin bilduko gaituzte.
2025a hasi eta gutxira, Bilboko talde karismatikoenetako batek, Doctor Deseok, bi egun jarraian emango ditu Arriagan (urtarrilaren 10ean eta 11n) Suavemente me mata con su canción birarekin.
Otsailaren 16an Diana Navarrok XX. mendetik XXI. mendera arteko koplak ekarriko ditu De la Piquer a la Navarro kontzertuaren bidez. 2022an Arriaga Antzokian ikusi ahal izan genuen En tierra extraña ikuskizunean Concha Piquer antzeztuz aktore gisa arrakasta handia lortu ondoren, Dianak artista handi hura eta koplaren generoa omendu nahi izan ditu, haren kanturik enblematikoenak eta ezezagunenak birsortuz. Astebete geroago, otsailaren 23an, Bilboko Udal Bandak Bilboko entzuleriari eskainitako kontzertu bat izango dugu, non Rossini eta Blanquerren obrak joko dituen.
Martxoaren 2an Arriaga Antzokian Xabier Lete euskal sortzaile unibertsal handienetako bat omentzen duen emanaldi berezia izango dugu. Hesia urraturik da Joxan Goikoetxeak Oratorio sinfoniko-koral gisa bere oroimenez idatzitako lanaren izenburua. Duela pare bat urte ganbera-bertsio batekin gozatu genuen gure foyerrean, eta orain eszenatokian eskainiko dugu pieza hau, bere bikaintasun osoan, musikari handiekin eta Landarbaso Abesbatzarekin, Iñaki Tolaretxipiren zuzendaritzapean.
Apirilaren 11n, azken bi hamarkadetan nazioartean proiekzio handia izan duen abeslari bat iritsiko da Siziliatik: Mario Biondi, estilo ezberdinetan ibiltzeko gai den artista, Burt Bacharach, Chaka Kahn, Michael Bolton edo The Crusaders artistekin elkarlanak egin dituena. 2023an bere azken albuma argitaratu zuen, Crooning Undercover, non Burt Bacharach, Bill Withers, Julie Andrews, King Pleasure, Freddy Cole edo Al Jarreau izen garrantzitsuei omenaldia egiten dien.
Musika eta antzerkia fusionatzen dituen proiektu interesgarri bat aurreikusi dugu maiatzaren 8rako. Il Lamento di Caravaggio kontzertu dramatizatu bat da, non artistek margolari italiar handiaren koadroak birsortzen dituzten, esperientzia mistiko eta sentsorial batean bildutako entzuleen aurrean. Carlos Mena kontratenorrak eta Tiento Nuovo orkestrak ahots eta instrumentu musika interpretatzen dute Teatri 35 konpainiaren aktoreen lana duen ikuskizun honetan.
Maiatzaren 15ekoa tango gaua izango da. Basilio Astúlezen zuzendaritzapean, San Juan Bautista abesbatzak, Naroa Intxausti sopranoak, Edgardo Otero bandoneonista buenosairestarrak, Alos Quintetek eta Itxaso Sainz de la Maza pianistak El alma en un tango aurkeztuko dute, Astor Piazzola, Ariel Ramírez eta Martin Palmeriren musikaz osatutako kontzertua, Buenos Airesera egindako bidaia. Eta antzeko bide estilistikoetatik ibiliko da Quinteto Astor Piazzolla ekainaren 12an, Piazzolla maisu handiari omenaldia egiten dionean, tangoa irauli zuen konpositorearen obra zabala bizirik mantentzen duen kontzertuarekin.
Astebete lehenago, ekainaren 5ean, pianista eta interprete gisa duen birtuosismoarekin liluratzeaz gain, sare sozialetan benetako fenomeno bihurtzen ari delako ezaguna den Tony Ann musikariaren kontzertua eskainiko da. Annek arrakastaz erabiltzen ditu laurogeita zortzi teklak bere onurarako, emozioz, teknikaz eta aniztasunez betetako konposizio originalak eskainiz. Sare sozialetan, mundu mailan, 100 milioi bisita baino gehiago eta 5 milioi jarraitzaile baino gehiago dituen artista honek genero neoklasikoaren mugak gainditzen dituen emanaldia eskainiko du.
Foyerreko espazioa
Arriagako foyerrean ere kontzertuak izango ditugu denboraldian zehar, Lied Arriagan zikloaren baitan programatutakoez gain. Lehen errezitala, Mélodies du Pays Basque izenekoa, urriaren 15ean izango da, Beñat Egiarte tenorrak eta Josep Buforn pianistak Ravel, Sorozabal eta Canteloube-ren obrak interpretatzen dituztenean. Azaroaren 13an Antton Valverdek, oso gustu onez, hainbat euskal egileren poemak musikatzeko proposatzen dituen doinuak entzungo ditugu. Valverde beti berarekin daraman pianoarekin eta musikari bikainek lagunduta agertuko da.
Azaroaren 19an Daniela Tabernig sopranoak eta Tomás Ballicora pianistak Argentinako ganbera-kanten errezital bat eskainiko dute, XIX. eta XX. mendeetan zehar Espainiaren eta Latinoamerikaren artean zegoen musika-zubia erakutsiz. 2025eko martxoan, hilaren 4an, foyerrak emakume konpositoreei eskainitako kontzertua hartuko du, Ellas, Andrea Jiménez sopranoaren, Marion Desjacques harpistaren eta Néstor Sutil flautistaren eskutik. Eta maiatzaren 21ean, Joserra Senperena piano jotzaileak eta Maite Arruabarrena mezzosopranoak Lied Koadernoa errezitaldia eskainiko dute, poesiatik abiatzen diren baina generotik haratago doazen abestiekin osatutako emanaldia.
Musikal arrakastatsuak
Jada iragarri den El fantasma de la óperaz gain, beste bi musikal handiz gozatu ahalko dugu. Horietako bat Broadway-ko musikal ospetsuenetako bat da: Chicago. Bere partitura, hitzak, libretoa eta koreografiak inoiz izan diren antzerki musikalaren egilerik handienetako hiruri dagozkie: John Kander, Fred Ebb eta Bob Fosse-ri. 38 herrialdetan antzeztutako eta 34 milioi ikuslek baino gehiagok ikusitako obra baten muntaia berri bati buruz ari gara. Ospeari eta halabeharrari buruzko istorio unibertsal bat kontatzen du, partitura mitiko batekin eta inoiz egin den onenen artean aintzatetsitako koreografia batekin. Arriaga Antzokiak Chicago bihurtuta agurtuko du 2024. urtea, eta produkzio berri horren 28 emanaldi eskainiko ditu abenduaren 5etik 29ra bitartean.
Hirugarren musikala azken urteotako ikuskizun arrakastatsuenetako bat da: Priscilla, reina del desierto. Bilbora itzuliko da -2017ko Aste Nagusian sekulako arrakasta izan zuen- otsailaren 6tik 9ra, ikuskizunaren produkzio berri bat eskaintzera. Australiako basamortua musikalari izena ematen dion autobusean zeharkatzen duten hiru artista dragen abenturak itzuliko dira; maitasun eta adiskidetasun bila egindako bidaia 40 artistak interpretatzen dute, 500 jantzi baino gehiagoko bilduma handi batekin, 200 aparteko burukorekin eta inoiz gehien dantzatu den soinu bandarekin.
Sarrerak, salgai ekainaren 24an
2024-2025 denboraldiko ikuskizun guztietarako sarrerak ekainaren 24tik, astelehenetik, aurrera egongo dira eskuragarri, ohiko bideetan: webgunean edo antzokiko txarteldegietan, aurretiazko salmenta ordutegian. Salbuespena El fantasma de la ópera da, dagoeneko salgai baitago.
Gazte Kupoa
Azpimarratu behar da Arriaga Antzokiak sendotuko duela aurten publiko gaztearen alde egindako apustua, Lagun Gaztearen irudia indartuz (16-30 urte), Arriagaren Lagunen programaren barruan, abantaila berri eta interesgarriez hornituz. Horrela, datorren denboraldian, Arriagaren Lagunak programaren barruko ikuskizunentzat 5 euroko sarreren kopuru mugatu bat salduko da, leihatilan soilik. Berariaz adieraziko da salmenta hasten denetik zer ikuskizunek eskaintzen dituzten sarrera horiek. Gazte Kupoa/Cupo Joven izenekoak bat egiten du Lagun Gazteentzat lehendik dauden abantailekin, hala nola, ikuskizun askotarako sarrerak azken orduan % 70eko deskontuarekin erosteko aukerarekin, edo promozio esklusiboetarako, zozketetarako eta abarretarako sarbidearekin.