BILBO. Ostegun honetatik, maiatzak 20, hilaren 26ra bitartean, ikusgai egongo da Azkuna Zentroan Ana Laura Aláezen 'Todos los conciertos, todas las noches, todo vacío' izeneko erakusketa. aurkeztuko du,

Erakusketak artistaren azken hiru hamarkadetako lana biltzen du, eta bere produkzioaren azterketa zabaltzen du, gaur egungo arte-panoramako garrantzitsuenetakoa.

Asteazkenean, maiatzak 19, erakusketaren hasiera gisa, Ana Laura Aláez eta Bea Espejo Alicia San Juan kazetariarekin elkartuko dira, artistaren ibilbideari eta Zentroan datozen hilabeteetan ikusi ahal izango den erakusketaren edukiari buruz eztabaidatzeko.

Topaketa auditorioan izango da 18:30etik aurrera, eta sarrera doakoa da, aldez aurretik webgunean izena emanda (azkunazentroa.eus), leku-kopurua osatu arte.

"TODOS LOS CONCIERTOS, TODAS LAS NOCHES, TODO VACÍO"

Ana Laura Aláez Euskal Herrian jaso zuen prestakuntza, 80ko hamarkadaren bigarren zatian. Lehen lanek aurreko belaunaldiak -'Euskal Eskultura Berria' izenekoakplanteatutako gaiak asimilatzeko prozesu bat adierazten dute, eta, aldi berean, genero-ikuspegiari lotutako elementu zuzentzaileak txertatzen dituzte, material eta estrategia prozesualak erabiliz, tradizioz eskultorikotzat jotakoak alde batera utzita.

Ana Laura Aláez laurogeiko hamarkadako euskal testuinguruan hezitako sortzailea da. Krisialdi sozial eta ekonomikoak, indarkeriaren gorakadak eta itxaropenik ezak markatutako garaia izan zen hura, bai eta emakumearen ikusezintasun bereziak ere eremu gehienetan, batez ere kulturan. Horiek horrela, artistak irudikapenaren kritika bat garatu du, bere klase, genero eta lekuagatik ezarritako estereotipo zurrunak auzitan jartzen dituena, eguneroko elementuak eta eskulturazkoak konbinatzen dituen produkzioaren bidez.

"Todos los conciertos, todas las noches, todo vacío" Aláezen jaioterrian aurkezten den tamaina honetako lehen erakusketa monografikoa da, eta bertan bere azken lanetako batzuk erakusten dira hasierako beste lan batzuekin hizketan.

Erakusketak bira bat ematea eta sorburura, abiaburura jotzea proposatzen du, azken hogeita hamar urteetan artistaren obran azaldu diren gaien arrakaletan lan egiteko: "gorputza idulki gisa, idulkia eskultura gisa, eskultura kanta gisa, gaua material gisa, identitatea gatazka gisa, inpostura aukera gisa".

"Todos los conciertos, todas las noches, todo vacío" erakusketa-proiektua Azkuna Zentroa - Alhóndiga Bilbaok eta Madrilgo Centro de Arte Dos de Mayo (CA2M) zentroak ekoitzi dute, Institut d'Estudis Baleàrics-en laguntzaz.