BILBO. Koronabirusaren pandemiak kalte ekonomiko handiak eragin ditu merkataritzaren sektorean. Hori dela eta, Bilboko Udalak sektoreari laguntzeko kanpaina berri bat jarriko du martxan astearte honetan bertan, apirilak 13, Bilbao Aurrera 2021 Planaren barruan. Hala, Merkataritzarako Bilbao Bonuen kanpaina berri hau iaz bultzatutako lehen planaren jarraipena izango da.

Helburua, berriz ere, hiriko kontsumo zuzena bultzatzea da, pandemiaren eragina handiagoa den sektoreei laguntzeko, barrutien araberako banaketa espezifikoarekin, auzo guztietan eta hurbileko saltokietan izango duen eragina bermatzeko.

Horrela, aurreko urteko Bilbo Bonuen arrakastaren ondoren, aitzindaritzat jotzen den ekimen batekin, Udalak aktibatu egingo du, eta gainerako sektoreetatik (kultura, ostalaritza eta turismoa) bereizita, merkataritzara zuzendutako kanpaina, berrikuntza handiekin.

Lehenik eta behin, establezimenduen atxikipena astearte honetan, apirilaren 13an, hasiko da web plataforma berean, eta atxikitakoei epigrafe berriak gehituko zaizkie, hala nola:

Irudi pertsonalaren arloko zerbitzuak (ile-apainketa, estetika, masajeak), argazkigintza, garbitegiak eta gimnasioak.

AURREKONTU HANDIAGOA ETA BONU GEHIAGO

Aurrekontu handiagoa eta bonu gehiago ere egongo dira. Udalak aurten bideratuko duen partida milioi bat eurokoa izango da, eta 4,4 milioi euro baino gehiagoko negozio-bolumena sortuko du hirian; guztira, 64.115 bonu izango dira (aurreko kanpainan 48.727 bonu izan ziren).

Berriz ere, bonuak 30 eurokoak izango dira, erdia Udalak jarriko du (15 € Udalak eta 15 € herritarrek), eta web plataforman eta Kutxabanken sarrerak saltzen dituzten kutxazainetan erosiko dira.

Orain, berrikuntza gisa eta eten digitala hausteko asmoz, 65 urtetik gorako pertsonek ere erosi ahal izango dituzte atxikitako establezimenduetan (bonuak agortu arte), NANa aurkeztu ondorik. Erosteko ordainketa-sistema kreditu-txartela edo eskudirutan izango da. Helburua da teknologia berriak erabili ohi ez dituzten pertsonek ere Bilboko Bonuen abantailez baliatu ahal izatea.

ESKURATZE/TRUKATZE DATA ETA BONU KOPURUA

Bonuak erosteko eta trukatzeko data maiatzaren 5ean hasi eta ekainaren 30ean amaituko da (edo bonuak agortu arte). Kanpaina udaberriko denboraldian zentralizatzeko aldi laburragoa da -beste berrikuntzetako bat-.

NAN bakoitzeko bonu kopuruari dagokionez, orain 5 erosi ahal izango dira (aurreko kanpainan 20 ziren, merkataritza, kultura, ostalaritza eta turismoko lau faseetarako banatuta; azken hori oraindik aktibatu gabe dago).

Era berean, erosketa-txartel bakoitzeko, gehienez 4 bonu eskuratu ahal izango dira. Jakina denez, erosketa egiteko unean, erabiltzaileak bonuaren QR kodea aurkeztu beharko du, edo, hala badagokio, inprimatuta entregatu. Gainera, Bilbao Bonuak bateragarriak eta metagarriak dira administrazioek abian jarritako beste edozein bonurekin.

Establezimenduei doakienez, muga 150 bonukoa da.

ESTABLEZIMENDUAK ATXIKITZEKO DATU GARRANTZITSUAK

Arestion esan bezala, saltokiei atxikitzeko hasiera-data apirilaren 13an abiarazi zen, modu jarraituan. Alta emateko plataforma aurreko kanpainako bera da, programa honetarako berariaz egindako webgune erraza, eta, horrezaz gainera, datu guztiak bertan izango ditu (erositako bonuak, trukatutakoak, likidatutakoak...).

Udalaren edo erakundeen arteko 2020ko kanpainari atxikita daudenentzat, ez da beharrezkoa izango beste alta oso bat egitea; izan ere, esteka bat duen mezu elektroniko bat jasoko dute Bono Bilbaoren baldintza berriak onartzeko eta datuak betetzeko/eguneratzeko.

Gogoratu behar da, halaber, Bilbon hainbat establezimendu dituzten eta IFK bakarra duten negozioen kasuan, guztiak banaka atxiki ahal izango direla.