Bizkaia prest dago krisi klimatikoa arintzen eta karbono-neutraltasunaren alde egokitzen lagunduko duten ekintzak abian jartzeko. Konpromiso horren barruan, Bizkaiko Bizikleta Bideen Lurraldearen Arloko 2023-2035 Planak 365,5 kilometroko bidegorri sarea aurreikusten du lurraldean, eta horietatik 132,2 foru titulartasunekoak dira.
Lurraldea antolatzeko tresna bat da, lurralde mailan txirrindularientzako azpiegitura, bide eta zerbitzuen sare osoa definitzeko prozesu konplexu baten emaitza. Horrela, BBBLPSk bizikleta-bideen arloko arau berri bat eratzen du, Bizkaian bizikleta mugikortasun iraunkorraren funtsezko elementu gisa eta hiri-agenda integratu baterako funtsezko faktore gisa kokatuko duena.
Bidegorri-sarea handitzeko eta bizikleta-zirkulazioaren segurtasuna hobetzeko aurreikusitako foru-inbertsioa 219,4 milioi eurotik gorakoa da
Markina-Xemein eta Etxebarria arteko bidegorriaren obrak hasiko dira
Bizkaiko Foru Aldundiak abenduan ekingo dio Markina-Xemein eta Etxebarria lotuko dituen bidegorri berria eraikitzeari. Azpiegiturak 4,8 milioi euroko aurrekontua eta 18 hilabeteko egikaritze-epea du. Jarduketa hau bat dator L6-Artibai linearen 6.2 adarrarekin, Bizkaiko Bizikleta Bideen Lurralde Plan Sektorialaren barruan (BBBLPS).
Bizikleta-errei berriak 1,3 kilometroko luzera izango du, eta BI-2636 errepidearen paraleloan joango da, Etxebarriako noranzkoan, baina ibilgailuengandik erabat bereizita egongo da, segurtasun-hesi fisiko baten bidez. 3,5 metroko zabalera izango du guztira, 1,75 metroko bi erreitan banatuta, eta 0,3 metroko zabalera gehigarria babes-elementuak instalatzeko eta zoruaren akabera hobetzeko.
Jarduketa horrekin, Bizkaiko Foru Aldundiak aurrera egiten jarraituko du Europar Batasunak ezarritako berotegi-efektuko gasen emisioak murrizteko helburuetarantz. Proiektua Bizkaia 2030erako Energia Jasangarriaren Estrategiaren barruan kokatua dago; estrategia horren bidez, lurraldean mugikortasun garbiagoa eta eraginkorragoa sustatuko da.
Irailaren 1ean, BBBLPSk 184.440 metro bidegorri egin ditu lurraldean, horietatik 58,1 kilometro foru bideetan eta 126,3 udal bideetan
Bizikleta estrategia forala
Planarekin batera, bizikleta garraiobide gisa sustatzeko, ibilbideak elkarrekin lotzeko eta mugikortasuna hobetzeko helburu estrategikoak ere ezarri dira, bai eta mugakide diren lurraldeekin duten loturari dagozkion alderdiak ere.
Aldundiaren eta Galdakaoko Udalaren arteko hitzarmena Ibaizabaleko bizikleta-pistarako
Bi erakundeen arteko akordioak jaso du Foru Aldundiak plangintzarekin, Bengoetxe-Erletxe bidegorriaren trazadura eta eraikuntza proiektuen idazketarekin eta Bengoetxe-Urbi tartearen plangintzarekin duen konpromisoa.
Bengoetxe-Erletxe bidegorriaren kasuan, plangintza idatzi da, eta trazadura- eta eraikuntza-proiektuak, berriz, 2026ko maiatzerako aurreikusi dira. Bengoetxe-Urbi tartearen plangintzari dagokionez, datorren urteko ekainerako prest egongo dela uste dugu.
Etorkizuneko Ibaizabaleko bizi-pista, BSKPSren 1. lineari dagokiona, foru eta udal titulartasuneko tarte eta bideetatik zirkulatuko da. Ildo horretan, bai Aldundiak bai udalak erabaki dute Foru Erakundea arduratuko dela deskribatutako jarduerak egiteaz, Udalak dagokion zatia ordaintzearen truke.
2035erako, lurralde barruko eguneroko desplazamendu guztien % 7,7 gutxienez bizikletaz egitea da erronka
Bizkaiko Lurralde Historikoaren Lurraldearen Antolamendurako Plana onartu eta zehazteko prozesuarekin batera, Foru Aldundiak hainbat ekimen jarri ditu abian arlo horretan, batez ere udalekin lankidetzan. Jarduera horietako asko errealitate bat dira dagoeneko, eta epe ertainera planaren emaitzak ebaluatzeko aukera emango dute. Hala, gaur egun, bizikleten aparkaleku seguruen estazioak (BiziPark), zikloak mantendu eta garbitzeko estazioak (Bizipuntuak) eta bizikleta elektrikoen mailegu-zerbitzua (BizkaiBizi) sortu dira.