Bilboko Udalak herritarren 26.719 abisu, kexa, iradokizun eta abar kudeatu ditu urtarriletik abuztura bitartean, hilabete bi horiek barne. Erdiak baino gehiago, 14.074 (% 52,82), Bilbo Hobetuz aplikazioaren bidez iritsi eta kudeatu dira.
Badira beste bide batzuk, eta haiek dira, gehien erabiltzen denetik hasi eta gutxien erabiltzen denera arte, telefono bidezko arreta (% 41,84), posta elektronikoa (% 5,18), udal-erregistroa (% 0,14) eta aurrez aurrekoa (% 0,03).
Izan ere, datu horien eta aurreko ekitaldietan erregistratutakoen arabera, azken urteotan Bilbo Hobetuz da, udal zerbitzuei dagokienez, bilbotarrek Udalarekiko komunikazioak bideratzeko gogokoen duten tresna.
Aplikazioa eskura jarri zenetik, milaka komunikazio erregistratu ditu, eta udalaren eta herriko herritarren artean harremanetan jartzeko bide eraginkorrenetako bat da dagoeneko. Gailu mugikorretarako eskuragarri dagoen plataforma horren bidez, eta baita web-bertsioan ere, erabiltzaileek aukera dute argazkiak bidaltzeko, gertakariaren puntu zehatza geolokalizatzeko eta beren eskaeraren egoeraren jarraipena egiteko. Azken batean, herritarren kexak, iradokizunak eta gorabeherak azkar eta eraginkortasunez bideratzeko sortutako tresna digitala.
Gehien errepikatzen diren gaien artean daude, esaterako, hiri-altzarien mantentze-lanak, garbiketa edo argiteria publikoa, espaloi eta galtzadetako kalteak eta espazio publikoa hobetzeko ideiak.
Konponbidea emateko epeak
2025ean aplikazio horren bidez kudeatutako 14.000 komunikazio horietatik 13.226 abisu gisa erregistratu ziren, 804 iradokizun gisa, 37 kexa, 5 zorion-mezu eta 2 kontsulta.
Haietatik guztietatik, % 98,68ri konponbidea eman zaio dagoeneko. Konpontzeko epeak aldatu egiten dira esleitutako gaiaren arabera. Ildo horretan, ez da gauza bera espaloiak handitzeko edo argiteria publikoa indartzeko eskatzea, halakoetarako beharrezkoa baita azterketa bat, proiektu bat eta lotutako inbertsio bat egitea, eta horrek batez beste hiru hilabete eta urtebete arteko denbora behar izaten baitu; desberdina da, berriz, ur-sarea apurtzen denean, orduan zerbitzua etetea ez baita izaten 6 ordutik gorakoa. Baina, planteatutako eskakizun guztiak kontuan harturik, konponbidea emateko batez besteko denbora 22 egunekoa dela kalkulatzen da.
Kepa Odriozola Obra Publikoetako eta Zerbitzuetako zinegotziak azpimarratu duenez, "Bilbo Hobetuz funtsezko tresna da hiri hurbilagoa, parte-hartzaileagoa eta efizienteagoa lortzeko. Izan ere, herritarrei entzuteak aukera ematen digu modu arinagoan jarduteko eta gure kale eta auzoetako benetako beharretara hobeto egokitzeko".
Udalak gogorarazi du Bilboko Hobekuntza Zerbitzuaren bidez jasotako eskaera guztiak dagozkien zerbitzu teknikoek ebaluatzen dituztela, eta horiek arduratzen direla erantzuna emateaz eta ahalik eta epe laburrenean konpontzeaz.
Eta tresna horrekin, Udalak berresten du Bilbon bizi diren pertsona guztien ongizatera bideratutako udal-kudeaketa garden eta kolaboratibo batekiko konpromisoa.