Bilboko aireportuak 75 urte beteko ditu astearte honetan, 1948ko irailaren 19an inauguratu zenetik. Denbora horretan 120 milioi bidaiari baino gehiago lurreratu edo aireratu dira, AENAk jakinarazi duenez.

1948ko irailean hasi zen lanean Sondikarekin batera, Bilbo inguruan aireportu-azpiegitura bat garatzeko une hartan egokia zen lursail bakanetako batean. Bere lehen hegaldi komertzial erregularra Madrilekin izan zen, Aviacoren eskutik.

Azpiegituraren lehen urteak etengabe hazten joan ziren, terminal bat, errodaje-kaleak eta aerodromo orok garai hartan izan behar zituen oinarrizko zerbitzuak kokatzeko lehen eraikinak eraiki baitziren, AENAtik gogorarazi dutenez.

1952an Bordelerako hegaldiak nazioarteko hegaldien lehen harria jarri zuen, orduan "ia anekdotikoa eta eskuraezina" zela pentsatuz.

1964an aireportuak bere jatorrizko pista zabaldu zuen, 10-28a, 2.000 metroraino, datozen hamarkadetan Bizkaiarentzat eta Euskadirentzat zerbitzuen eta turismoaren esparruan "ezinbestekoa" izango zen azpiegitura bati itxura emanez.

1967. urtean Iberia Bilbon lanean hasi zen terminalak urtean 100.000 bidaiari izaten zituenean, orain aireportutik astebetean igarotzen direnak baino gutxiago.

Hurrengo hamarkadan, 1970ekoa, "modu garrantzitsuan inbertitu zen" instalazioetan, terminala eta bidaiarientzako aparkalekua zabalduz, eta egungo 12-30 pista eraiki zen, ordutik martxan egon diren tamaina handiagoko erreaktoreekin operatiba hobetzeko.

1982ko Espainiako Mundialean, Bilbo egoitza izan zenean, 500 milioi pezetako inbertsioa egin zen terminal-eraikina modernizatzeko eta Sondikako aireporturako sarbide berriak planteatzeko.

90eko hamarkadan Lufthansa iritsi zen Frankfurtekin lotzeko eta horrela ordura arte konexio-aireportu nagusiak zirenak osatzeko: Madril eta Londres.

Mende aldaketa hurbiltzean, aireko garraioaren liberalizazioak hegazkin-konpainia berrien agerpenarekin eta low-cost eredua Europan sartzearekin batera, XXI. menderako azpiegitura baten beharra ekarri zuten, oroitu dutenez.

1999an jarri zen martxan egungo kontrol-dorrea. Hurrengo urtean terminal berri bat eta aireportu berri bat estreinatu ziren Loiun, sarbide berri eta erosoagoekin, edukiera handiagoarekin, bidaiarientzako eta airelineentzako zerbitzu hobeekin.

Kantauri isurialdeko sarrera-ate gisa finkatuta, Bilboko aireportuak 100 milioi bidaiari baino gehiago izan zituen historian zehar 2018an. Pandemia amaituta, bere jardueraren geldialdi malkartsuagatik bere historiako unerik zailenetako bat, azpiegitura erronka berrietarako prest dago, AENAk jakitera eman duenez.