DONOSTIA. Gaur, uztailak 8, asteazkena, Donostiako abiadura handiko geltokia eraikitzeko lanak hasi dira. 42 hilabeteko iraupena izatea espero da, eta ez diote tren-zerbitzuari eragingo. Beraz, Atotxa izango da eraikiko diren Euskal Y-aren hiru terminaletatik lehena.

Azaroan hasiko dira behin behineko oinezkoentzako pasabide bat eraikitzen, Frantzia Pasealekua, egungo geltokiaren eta ondoko hotelaren artean, Blas de Otero plazako etxebizitzen urbanizazioarekin komunikatuko duena. Pasabide goratu horrek irisgarritasuna bermatzeko igogailuak izango ditu, eta egungo pasabidea ordeztuko du; 2021eko udaberritik aurrera itxi eta eraitsiko dute. Egiako lurpeko pasabidea irekita egongo da orain arte. Oinezkoentzako pasabide berria martxan jartzen denean, itxi egingo da, 2021eko udaberria baino lehen.

Ondoren, Tabakalera-Egia aldean behin-behineko geltoki bat eraikiko da, Nestor Basterretxea plazatik sartzeko. 2022. urtearen hasieran martxan egotea aurreikusten da. Guztira, terminal berriak 7.400 metro karratuko azalera izango du. Estalkiak, bestalde, 5.700 metro karratuko plaza handi bat sortuko du Tabakalera eta Egia auzoa Donostiako erdigunearekin lotzeko.

TRENBIDE-ZERBITZUAREN MANTENTZE-LANAK

Lanek 42 hilabeteko epea izango dute. Aldi horretan, trenbide-zerbitzua uneoro mantenduko dela bermatzen da, lanak hainbat fasetan egingo baitira. Bere faseei esker, beti egongo da martxan behin-behineko bide bikoitz bat, bata bestearen atzetik mendebaldetik (Urumea aldea) ekialdera (Egia aldea) joango dena, obraren beharren arabera.

Ildo horretan, garatu beharreko lehen lanak honako hauek izango dira: obra ezartzeko topografia-lanak, okupatu beharreko eremuak hesitzea eta bulegoak prestatzea.