Koronabirusaren pandemiak herritarren artean eragindako egoera ekonomikoa kontuan izanda, datorren ekitaldiko tasak, zergak eta prezio publikoak beste urte batez izoztea erabaki egin du Barakaldoko Udalak.

Beste neurri batzuk ere jakinarazi dira Batzorde horretan, hala nola Kbus hiri-autobuserako tarifa berriak abian jartzea, batez ere 26 urtetik beherako gazteentzat, hileko bonuak herritar guztientzat, eta doakotasuna handitzea 6 urtetik beherakoentzat, baldin eta titulu balioduna duen adinez nagusi bat badute ondoan, eta doakotasuna handitzea, baita, gurpil-aulkian dauden pertsonen eta pertsona itsuen laguntzaileentzat ere.

Tasak bere horretan uzteko erabakia Amaia del Camporen taldeak planteatu du, eta pandemiaren ondoreei aurre egiten laguntzea du helburu, koronabirusa agertu zen unetik eta bi urtera. "Aurten tasak, zergak eta prezio publikoak bere horretan uztearen aldeko apustua egin behar dela uste dugu; nahiz eta datuak duela urtebete baino positiboagoak izan, beharrezkoa da familiek airea hartu ahal izatea eta zerga karga handiagorik ez izatea", azaldu du Solak. Helburu bera izan zuen iazko erabakiak, nahiz eta Udalak Udalkutxa foru funtsaren 8 milioi baino gehiagoko murrizketa jasan zuen; hain zuzen ere, esan behar da Udalkutxa dela toki-erakundearen finantzaketa-iturri nagusia.

Tasa, zerga eta prezio publikoen nobedade nagusia Kbus hiriko autobusaren prezioetan oinarrituko da. Ildo horretan, Solak azaldu du 26 urtetik beherako gazteentzako (Gazte 70 eta Gazte Oro) kontsortzio-tarifak ezartzeko izapideak amaitzen ari direla; horri esker, Kbusen bidaiatu ahal izango da, baita horri lotutako gainerako garraiobideetan ere, besteak beste, Bizkaibusen, Metro Bilbaon, Euskotrenen eta Bilboko tranbian, prezio murriztuekin. Lehenengoak hilean 70 bidaia egiteko aukera ematen du, kontratatzen diren eremuen arabera aldatuko den prezioan; bigarrenak, berriz, bidaia mugagabeak egiteko aukera ematen du. Titulu horiek % 20ko edo % 50eko murrizketa dakarte familia ugarientzat.

Horrezaz gainera, beste garraiobide batzuetan dauden hileko bonuak ere gehituko dira, hala nola Metro Bilbaon daudenak: Bidai 50 (50 bidaia hilean), Bidai 70 (70 bidaia hilean) eta Bidai Oro (bidaia mugagabeak). Bonu horiek, halaber, % 20ko edo % 50eko murrizketaz baliatu ahal izango dira familia ugari bakoitzeko. "Bizkaiko Garraio Partzuergoarekin sinatu den hitzarmenari esker, Barik txartela ezarri ahal izan dugu Kbusen, garraio publikoaren arloko mugikortasuna erraztuz eta Bizkaiko garraio publikoarekin bateragarria den ordainketa-txartela erabiliz. Gure Kbusak dagoeneko Creditrans (Barik), Hirukotrans (familia ugariko bi kategorietarako titulu berezia) eta Gizatrans izenburuak erabiltzeko aukera ematen du", azaldu du Ogasun zinegotziak.

Hileroko bonuek aukera ematen dute kontratatzen diren guneetan zehar bidaiatzeko, eskuragarri dituzten garraiobide guztietan, hala nola: Metro Bilbao, Bilboko Tranbia eta Euskotren, eta Bizkaibus bonu gaztea. Aldi baterako titulu bat erosteko, Barik txartel pertsonalizatu bat eduki behar da. Txartel horrek, aldi baterako titulua aktibatzeaz gain, diru-zorroa kargatzeko aukera emango du, kontratatzen diren garraioetatik edo guneetatik kanpo ohiko Barik gisa erabiltzeko. "Horrela, Bizkaiko eta EAEko garraioa integratzen laguntzen dugu, erabiltzaileei Barik txartelarekin hiru lurraldeetan zehar garraio publikoan mugitzeko aukera emanez", azpimarratu du.

TERRAZEN TASA BERRAKTIBATZEA

Azkenik, zinegotziak 2022ko urtarriletik aurrera terrazen tasaren kobrantza berraktibatzeko proposamena egin du Batzordean; proposamen horrek alderdi politiko guztien aldeko botoa jaso du. Ia bi urtez ez da terraza-tasarik kobratu, ostalaritza-sektoreari laguntzeko neurriak direla eta. Neurri horien artean daude, halaber, bonu-kanpainak egitea, zuzeneko laguntzak ematea eta aparkalekuak okupatzea, terrazak instalatu ahal izateko eta pandemian zehar ezarritako edukiera-murrizketak konpentsatze aldera. Joan den abuztuan iragarri bezala, Udalak 2022ko urtarrilean berreskuratuko ditu aparkaleku horiek herritarrentzat.