Aste honetan zehar ikusgai egongo da Trapagaranen 28 margolanez, eskultura batez, bost argazkiz eta XV. mendetik 2022. urtera bitarteko lau kartelen erreprodukzioak biltzen dituen Haurtzaroa artean izeneko erakusketa. Ekimen hau 'Artearen Ibilbidea BBK' dibulgazio artistikorako programa ibiltariaren barruan antolatuta dago.
Miguel Ángel Gómez Viar Trapagarango alkatearen arabera, "oso proposamen interesgarria da gure udalerrian. Herritar guztientzat eskuragarri, Bilboko Arte Ederren Museoko bildumako artelanak zuzenean ezagut ditzaten eta arte-kultura herritarrengana hurbiltzea sustatzeko".
Panelekin batera, muntaiak obren kalitate handiko erreprodukzioak dituen gailu didaktiko bat eskaintzen du. Erreprodukzio bakoitzarekin batera, dagokion komisariotza-iruzkina egiten da, eta QR kode baten bidez ere lor daiteke. Kode horrek museoaren webgunean dagoen multzora sartzeko aukera ematen du (euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez).
Programak Bizkaiko 32 udalerrietako udalen lankidetza du, eta astebetez, maiatza eta abendua bitartean, ekimen hori herritarren topaguneetan, irisgarrietan eta aire zabalekoetan hartuko dute parte.
Haurtzaroa artean
Haurtzaroaren irudikapena erlijio-pinturan lantzen da gai apokrifoetan, hala nola Blasco de Grañénen Aragoiko tailerreko taula gotikoko Ama Birjina neskatoarekin eta Francisco de Herrera el Viejoren Santa Anaren ahaidetasunean. Sofonisba Anguissolak, XVI. mendean, ezkontza mistikoen ikonografia intimitatezko familia-eszena gisa tratatzen du, eta beste margolari batzuek, Atanasio Bocanegra XVII. mendean kasu, haurrak hartzen dituzte, gizarte zibilekoak jada, bozketarako helburuarekin.
XIX. mendean, haurrentzako erretratua bezero burges askoren mesedea izan zen. Artistaren familiaren ostatua Juan Barroeta aitaren barnean, erretratu erromantikoa hondoko paisaiarekin, Barroeta semearena eta Esquivelena bezala, edo Barroetaren apaindurarik gabeko erretratuak haurtzaroko aurpegiekiko eta keinuekiko interes berria erakusten dute, ez jada helduaroaren ahalmen gisa, baizik eta berezko baldintza baliotsu gisa.
Emakume eta haurraren erretratuak
Haurra duten emakumeen erretratuak aparteko gaia dira, askotan amatasunarekin parekatua. " Artearen Ibilbidea BBK " ren egungo aukeraketak XVI. mendeko italiar pintura bat biltzen du. Bertan, egileak, oraindik ezezaguna, dama bat eta haur bat erretratatzen ditu, modako luxuzko elementuetan eta gorteko altzarietan arreta berezia jarriz.
Testuinguruko objektuen agertokia, kasu honetan burgesa, Mary Cassatt inpresionista iparramerikarrari ere interesatzen zaio; oraingoan, haur bat protagonista duen intimitate eszena batean. Ricard Canalsek, bere emazte eta semearen erretratu batean, "esplizituki" adierazten du amaren eta seme-alaben arteko harremana.
Kostunbrismoak haurtzaroko irudiaren alderdi herrikoia eskaintzen du festa-eszenan, Vinckboonsen 1605eko taula flandestarreko haurren segizioarekin. XIX. mendetik XX. menderako aldaketan, Sorollako eliz elizan, Gineako eszena anekdotikoan edo Ortiz Echagüeren etxe barruko erregionalismoan errepikatzen da gaia.
Beste erretratu batzuk sentimentalismorantz makurtzen dira, haurren babesgabetasun-irudietan zentratuz, Doré, Larroque, Echevarría, Bikandi edo Sáenz de Tejadaren XIX. mendearen amaierako eta XX. mendearen lehen erdiko mihiseetan gertatzen den bezala. Ikuspegi atseginagoa eta feminizatuagoa dute "orratz-lanak" irudikatzen dituzten zenbait koadrok, hala nola Olasagastirenak, kubismoaren eraginarekin.
Inpresionismoaren esperientzia Regoyosen talde-aisialdiko irudi batean islatzen da, eta irudi horren oihartzuna Guezala, Schommer edo Cualladóren argazkietan ikus daiteke, mutilen adiskidetasuna edo haien indibidualtasun indartsua dokumentatzen baitute. Beste artista batzuek, Manterolak edo Baquedanok esaterako, surrealismotik hurbil dauden muntaia eta collage piktoriko batean erabiltzen dute argazkigintza, hurrenez hurren.
Kartelismoak haurren irudia ere erabili zuen. Labasque eta Kokoschkaren kasuan konponketa belikoa egiteko asmoz, eta helburu komertzialekin Chiquilín galleten afixan, non Ferrer i Espel diseinatzaileak Charles Chaplinen 'El chico' filmeko protagonistaren bertsioa egiten duen. Bukatzeko, John Daviesek Greziako erresonantzien edo etruskoen "eskultura monumental batean" haur baten ikuspegia aipatzen du.