Síguenos en redes sociales:

Turkiak aurrea hartu dio Europari, eta Txinako ibilgailuen inportazioen muga-zergak % 40 igoko ditu

Turkiak aurrea hartu dio Europar Batasunari (EB), eta, ezustean, Txinatik datozen ibilgailuen inportazioen muga-zergak % 40 igoko dituela iragarri du, merkataritza-trukeak geldiarazteko eta herrialde euroasiarraren kontu korronteko defizita murrizteko asmoz.

Erabakia hogeita hamar egun barru sartuko da indarrean, eta ibilgailu bakoitzeko 7.000 dolarreko (6.742 euro inguru) gutxieneko zerga ezartzea aurreikusten du, Turkiako Aldizkari Ofizialean argitaratutako Recep Tayyip Erdogan presidentearen erabakiaren arabera.

Ankarak Txinako ibilgailu elektrikoen gaineko muga-zergak handitu zituen 2023an, herrialdeko lehen ibilgailu elektrikoa babesteko, Togg izenekoa, Turkiako Merkataritza Ganberen eta Oinarrizko Produktuen Merkatuen Batasunaren laguntzarekin tokiko bost enpresa handik egindako partzuergo batek egina.

Txinako automobilari presioa egitea

Turkiako automobil-industriaren oinarrian dagoen muga-zergen estrategiak, Txinara begira, bat egiten du Estatu Batuetan eta Europan ere sortzen diren errezeloekin, Asiako erraldoiaren autoen marken agerpenaren aurrean.

Ameriketako Estatu Batuen kasuan, % 25etik % 100era arteko muga-zergen igoera aplikatuko da ibilgailu elektrikoak Txinatik inportatzeko abuztuaren 1etik aurrera; orduan, bateriak, industria teknologikorako mikrotxipak eta produktu medikoak erosteko igoerak ere indarrean jarriko dira, AEBko Merkataritza Ordezkariaren bulegoaren asmo publikoekin bat etorriz.

Europan muga-zergak ezarriko dira igande honetako Europako hauteskundeak igaro ondoren. Oraingoz, argitaratu diren kalkuluen arabera, merkataritza-traba horiek Txinarekin duten inpaktua ia 4.000 milioi dolar (3.600 milioi euro baino gehiago) kostatuko litzaioke Pekini.

Ondorioz, EBra inportatutako ibilgailu elektriko txinatarren kopurua laurden bat murriztuko litzateke (125.000 auto inguru) Bruselak % 20ko zerga ezarriko balu, Kiel Institutuak munduko ekonomiari buruz egindako azken azterketan emandako datuen arabera.

Oraingoz, Txinak ez du ofizialki errepresaliarik iragarri, baina Pekinek adierazi du prest dagoela zilindrada handiko motorrekin inportatutako autoei % 25erainoko muga-zergak ezartzeko, eta horrek Mercedes-Benz eta BMW enpresei eragingo lieke batez ere.

MG eta BYD marka txinatarrek egindako ibilgailu elektrikoak Europan 2023an saldutako bateria-ibilgailuen % 9 baino gutxixeago izan ziren, Datafer-en arabera. Hala ere, kopuru hori kontinente zaharreko merkatu-kuotaren bosten batera igotzea espero da 2027rako, Transport & Environment-en kalkuluen arabera.