Bilboko 2030 Eskola Agendaren Eskola arteko Foroak 150 pertsona inguru bildu ditu Otxarkoaga-Txurdinagako Gizarte Etxean. Zehazki, 50 ikastetxe publiko eta pribatuetako irakasleak eta ikasleak izan dira foroan. Bilera horren helburua da "iaz herrian plastikoaren erabilera mugatzeko eta birziklatzea sustatzeko aukerei buruz egindako galderei erantzutea".

Jardunaldian zehar, ikasleek Garapen Jasangarriko Helburuei (GJH) eta helburu horiek betetzeari buruz Bilboko egoera zertan den jakiteko Udal Diagnostikoari buruzko hausnarketa egin ahal izan dute, eta udalerrian ingurumena hobetzeko ikasturte honetan Udalari zuzenduko dizkioten proposamenak planteatu dituzte.

Euskal Herriko Unibertsitateko Garapen Jasangarriari eta Ingurumen Hezkuntzari buruzko UNESCO Katedrako Beatriz Fernández De Manuelek "Hiria naturalizatzeak ongizatea eta osasuna ekartzen dizkie pertsonei" izenburua duen hitzaldian parte hartzeko aukera izan dute adingabeek.

Topaketan Álvaro Pérez Bilboko Udaleko Mugikortasun eta Jasangarritasuneko zinegotzi ondokoa ere izan da, eta ikasleek plastikoaren arazoari dagokionez iaz egindako hobekuntza-proposamenei erantzun die. Izan ere, Udalak horretan dihardu. Horien artean daude, besteak beste, euren bulegoetarako erosketetan plastikozko osagaiak dituzten objektuak murriztea, herritarren artean plastikoa birziklatzea sustatzea, edo "Itsasoa hemen hasten da" kanpaina, itsasoan amaitzen duten hondakinak minimizatzeko.

Jardunaldiaren amaiera gisa, Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta Lanbide Heziketako ikasleek Eskola arteko Foroaren ikasturte honetako emaitzak azaldu dituzte.

ESKOLAKO AGENDA 2030

Eskolako Agendaren programa Bilboko Udalak eta Eusko Jaurlaritzak sustatzen dute Ingurugelaren bitartez, eta Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren babesa du. Ekimen horren bidez, ikastetxeak inplikatu nahi dira, udalekin batera lan egin dezaten garapen jasangarriaren alde, eta umeen heziketan garrantzitsua izan dadila ingurumena zaintzea eta kontserbatzea.

Eskolako Agenda 202ek hezkuntza komunitatearen konpromisoa eta ekintza plana eskatzen ditu, ikastetxeko eta bere inguruko ingurumen eta gizarte arloetako hobekuntzaren alde. Ikastaro bakoitzean programa garatzeko ingurumen-arazo bat edo gai bat aukeratzen da. Gaia aztertu egiten da, ikastetxeko eta haren ingurune hurbileneko egoeraren diagnostikoa egiten da, eta, azkenik, ikastetxea hobetzeko ekintzak definitzen dira eta abian jartzen dira; gainera, ekintza-proposamen bat ere egiten da, Udalarekin indarrak bateratzeko, hiria hobetze aldera.

Aurreko ikasturtean plastikoak ingurumenean duen inpaktua landu zen, eta, egindako hausnarketetatik abiatuta, ikasleek hainbat proposamen egin zizkioten Bilboko Udalari. Proposamen horiek kontuan hartu ziren gaur Otxarkoaga-Txurdinagako auzo-etxean egin den foroan erantzuteko.

Gaur egun, hondakin plastikoak dira ugarienak planeta osoan, eta ingurumen-arazo handia sortzen dute degradazio zaila dutelako; izan ere, adibidez, plastikozko botila batek 500 urte arte behar dezake deskonposatzen. Ingurumena zaintzeko arriskua areagotu egiten da, asko erabiltzen delako. Urtero, material horren 100 milioi tona inguru fabrikatzen dira. Hondakin plastiko asko itsasora joaten dira, kalkulatzen baita urtero mundu osoko itsaso eta ozeanoetan 12 milioi tona plastiko biltzen dituztela. Egoera hori lehengoratzea lortzen ez badugu, adituek ohartarazten dute 2050ean gure itsasoetan plastiko gehiago egongo dela, arrain baino.

Ikasturte honetan, adingabeak gogoeta egiten aritu dira Bilbon aplikatu den 11. GJHari buruz -Hiri eta komunitate jasangarriak-. Horren ondorioz, gure uriko mugikortasun-ereduari, Bilboko kultura- eta natura-ondarearen aberastasunari edo berdeguneak eta espazio publikoak seguruak, inklusiboak eta irisgarriak diren galdetu diote euren buruari. Alderdi horien inguruan landutakoa abiapuntutzat hartuta, Bilboko eta haren inguruko jasangarritasuna hobetzen laguntzeko beren gain hartzen dituzten proposamen eta konpromiso berriak planteatuko dituzte ikasleek; horiek eskolako hurrengo osoko bilkuran aurkeztuko dituzte.