Datorren astelehen eta asteartean, urriaren 28an eta 29an, Bidebarrieta Kulturguneak 'Ez itxi. No al cierre' izeneko jardunaldiak jasoko ditu. Sarrera librea izango da, leku guztiak bete arte. Bertan, desindustrializazioak Bilbori ekarriko dizkion ondorioak aztertuko dira.
Bidebarrieta Kulturguneak eta Bilbao Izanek antolatutako ekimena da, Bilboko Udalak Bilboko historia, ondarea eta kultur ondarea zabaltzeko eta balioesteko antolatu duen programa.
Lehenengo egunean, Roberto Moso kazetari eta musikariak Susana Serrano historialariarekin hitz egingo du Bilbon eragin erabakigarria izan zuen fenomeno horri buruz, eta garai hartako musika-eszenan izan zuen eragina azpimarratuko du.
Solasaldian, parte-hartzaileek modu atsegin eta zehatzean aztertuko dituzte desindustrializazioaren gakoak eta nola garatu zen Bilbon eta bere inguru hurbilean. Prozesu honek Hiribilduaren errealitate ekonomiko eta soziala aldatu zuten eraldaketa zorrotzak ekarri zituen, bertako paisaiari ere eraginez eta urte haietako eta ondorengo belaunaldietako bilbotar eta bilbotarren bizitzan eragin handia izanez.
Desindustrializazioaren inpaktu sozialari dagokionez, Roberto Mosok, Zaramako kide ohiak, prozesu horrek musikaren esparruan izan zuen eraginaren testigantza emango du, baita Euskal Rock Erradikala deiturikoan sortu zen musika talde garrantzitsuenetako baten sorrerari eragingo zion testuingurua nolakoa izan zen ere.
Susana Serrano Euskal Herriko Unibertsitateko Historia Garaikideko irakasle titularra da eta Euskal Unibertsitate Sistemako "Historia urbana. Población y Patrimonio" ikerketa-taldearen CO IP-a. Roberto Moso kazetaria, musikaria eta idazlea da eta "Puto Boomer" bere bosgarren liburua argitaratu berri du. Radio Euskadin eta ETBn lan egin du eta prentsa idatziko hainbat hedabidetan kolaboratu du. Zarama musika-taldeko kide ohia.
Asteartean, urriak 29, Bidebarrietako Liburutegiak "Nosotras, mujeres de Euskalduna" dokumentalaren proiekzioa hartuko du. Larraitz Zuazo zuzendariak aurkeztuko du eta Zinebi Bilboko Dokumentalen eta Film Laburren Nazioarteko Jaialdiak ekoitzi du. Dokumental hau Zinemaldiaren 2016ko edizioan estreinatu zen eta Euskalduna ontziolen defentsan emakumeen borroka jorratzen du.
65 minutuko iraupenarekin, 80ko hamarkadaren amaieran fabrikaren eta lanpostuaren defentsan langileen borrokan hasi ziren emakumeen ikuspuntua erabiltzen du narrazio-ardatz gisa. Horretarako, 1983 eta 1988 artean Bilbon Euskalduna ontziolak ixtea saihesteko garatu zen borrokaren memoria berreraikitzeari ekin zion, 1984an greban zeuden langileen alde eratutako Euskaldunako Emakumeen Asanbladan (AME) parte hartu zuten emakumeen testigantzatik abiatuta. Bai lankideek, bai langileen amek eta alabek mobilizazio bat izan zuten enpresaren jarraipenaren alde, une horretan 2.500 langile baino gehiago enplegatzen baitzituen.
Emakumeak protagonista zituen ekintza 1984ko udazkenean gorpuztu zen eta abenduaren 1ean 24 orduko itxialdia egin zen lantegian bertan. Protestek eta mobilizazioek lortu nahi zen helburua lortu ez bazuten ere, emakume horiek langileen borrokan zuzenean parte hartzeak agerian utzi zuen bertatik sortzen diren kontzientzia hartzea eta ahalduntzea, baita ingurune herrikoi eta gehienbat maskulino batean ere.
Larraitz Zuazo zuzendari eta gidoilari bilbotarra da, ia hogei urteko ibilbidea du eta zinema dokumentalari lotuta egon da beti. 2004an bere lehen film-lana zuzendu zuen, "POR", eta hainbat proiektutan parte hartu du errealizadore eta muntatzaile gisa: Órdago a la Pequeña (2016), Itsasoari Begira (2015), Distantziak (2015), Errautsak (2014), Lantanda (2014), Nuptse eta Logtse; gailurretik haratago (2014) eta Donostiako emakume idazleen topaketak, 25. urteurrena (2012). Gainera, "163 días" Etxebarriko banda-greba historikoari buruzko dokumentalak zuzendu ditu eta "Itoiz Udako Sesioak", euskal musika-banda mitikoaren ibilbideari buruzkoak.
Bidebarrieta Kulturgunea Bidebarrietako Liburutegiak kultura zabaltzeko duen gunea da. Bere helburuen artean literatura, ezagutza eta dibulgazio zientifikoa sustatzea dago.