Kontsumitzaileen % 52ri ez zaie gustatzen bigarren eskuko jantziak erostea
Espainiako kontsumitzaileen % 52k dio ez zaiela gustatzen bigarren eskuko jantziak erostea, ModaEspaña Konfederazioak eskatuta Kantarrek egindako txostenaren arabera.
Zehazki, ikerketak erakusten du, halaber, kontsumitzaileen % 49,8k ez dituztela jada bigarren eskuko plataformetan erabiltzen ez dituzten arropak eskaintzen, hala nola Vinted edo Wallapop plataformetan.
Horrela, bigarren eskuko moda ez erosteko arrazoien artean, mesfidantza eta eragozpena nabarmentzen dira batez ere. Hala, kontsumitzaileen % 47k dio eragozpenak sortzen dizkiola beste pertsona batzuek erabilitako arropa erosteari eta janzteari; % 24,2k, berriz, bigarren eskuko arropak batzuetan kalteak izaten dituela uste du (apurtuak, higatuak, desluzituak...), eta % 17,3k bigarren eskuko dendetan saltzen diren produktuekin mesfidatzen da.
Gainera, % 9,8k uste du modaz pasatako jantziak direla eta ez dutela erakartzen edo ez direla beren estiloarekin joaten; % 9,5ek, berriz, zalantzak ditu jantzien originaltasunari eta faltsifikazioari buruz.
Hala ere, adituek bigarren eskuko merkatuak Espainian duen hazkunde-marjina nabarmendu zuten, baita jantziak berrerabiltzeko eta berregokitzeko gero eta joera handiagoa ere. Horrek garapen-aukerak irekitzen ditu eremu horretan, Europako beste herrialde batzuetan gertatzen ari den bezala, Frantzian, esaterako.
Kontsumitzaile espainiarraren profilari dagokionez, iraunkortasunaren aldeko apustu garbia eta azken joerekiko gero eta axolagabetasun handiagoa nabarmentzen dira. Horrela, kontsumitzaileen % 62k ez dituzte erosketak azken joerako produktuetan oinarritzen, % 61entzat ez da garrantzitsua azkenekora joatea eta % 76k ez dute armairua denboraldi bakoitzean berritzen.
Kontsumitzaileek etiketei buruz duten pertzepzioa ere aztertu zen, eta, besteak beste, jatorria, materialak eta etiketa-sistemaren joerak jaso ziren.
Tendameko zuzendari nagusi korporatiboak, Ignacio Sierrak, adierazi zuen inkestatuen % 33rentzat etiketa oso garrantzitsua dela materialei eta jantziaren zaintzari buruz ematen duen informazioagatik, eta % 30ek fabrikazioari eta ekoizpen-prozesuei buruzko informazio gehiago eskatzen duela.
"Lortutako datuekin kontrastatzen duten zifrak; izan ere, datu horien arabera, kontsumitzaileen bi herenek etiketak mozten dituzte, enbarazu egiten dietelako. Horrek esan nahi du oreka aurkitu behar dela informazio osoa eskaintzearen eta kontsumitzailearen erosotasunaren artean ", adierazi du.
Bestalde, fashion & beauty business Kantarreko zuzendariak, Rosa Lópezek, ziurtatu du kontsumitzaileen % 41,6k jantziaren materialei erreparatzen diela etiketa irakurriz eta % 35ek jantzia duten materialen ehunekoari ". " % 25i, gaitzespena eragiten dieten materialak edo nahasketak daude, eta, kontsumitzaileen erdiari baino gehiagori, % 58,4ri interesatzen zaie nola fabrikatu den edo jantzi bat zertaz egina dagoen", adierazi du.
Azkenik, legegintza-gaiari dagokionez, % 44k uste dute ez dakitela horren berri, eta % 37k informazio gehiago eskatzen dute marken iraunkortasunari, karbono-aztarnari eta ingurumenari buruzko ekintzei buruz.
Temas
Más en Economía
-
Suplantan la web del Registro de la Propiedad para timarte cobrándote un gran sobreprecio
-
El Ibex sube un 1,24 % y firma un nuevo máximo desde 2007
-
BBVA recurre ante el Supremo las condiciones del Gobierno a su opa sobre el Sabadell
-
Euskadi registra en julio 102.627 afiliados extranjeros a la Seguridad Social