Bilboko Merkataritza Bonuen kanpainak datorren asteazkenean, ekainak 30, itxiko du erositako bonuak trukatzeko epea. Orain arte, Udalak jaurtitako 64.115en % 90 erabili dira, eta 7.000 inguru trukatzeke daude.

Udalak Bilbao Aurrera 2021 Planaren baitan jarri zuen martxan kanpaina, pandemiak gehien kaltetutako sektoreei laguntzeko asmoz. Maiatzean 64.115 bonu kaleratu zituzten, eta "24 ordu baino gutxiagoan" agortu zituzten, Udalak azpimarratu duenez.

Kanpaina amaitzeko astebete falta denean, herritarrek 57.000 bonu inguru trukatu dituzte, % 90, ekimen honetan parte hartzen duten establezimenduetan. Guztira 1.330 lokal daude hiri osoan banatuta.

Bonu-trukea % 84 eta % 90 artekoa da, barrutien arabera. 65 urtetik gorakoentzat gordetako bonu berezietan, nobedadea kanpainaren edizio honetan, % 96koa da une honetan.

Udalak azpimarratu duenez, bonuen modalitatea "kontsumoa sustatzeko ekintzarik aipagarrienetako bat da, erosketen erdia diruz lagunduz eta, horrela, kaltetuenak diren sektoreei lagunduz" pandemiaren eraginagatik, besteak beste, Merkataritza, Ostalaritza eta Jatetxea, Kultura eta, laster, Turismorako kanpaina berriekin.

Iaz Bilbao Aurrera talka-planaren barruan izandako "arrakastaren" ostean, bonuen ekimenak berpiztu dira aurten ere. Asteazken honetan amaituko den Merkataritza kanpainaren kasuan, "Garrantzitsuena" izan da, 65.000 bonu baino gehiagorekin (aurreko ekitaldian 48.000 izan ziren), eta Udalak milioi bat euroko inbertsioa egin du, hau da, 4,4 milioi euroko negozio bolumena izango du hirian.

Une honetan, likidatutako 57.000 bonuetatik 1.218 establezimenduk jaso dituzte dagoeneko diru transferentziak, 1,4 milioi euro guztira.

Aurrekontu handiagoaz eta bonu kopuruaz gain, edizioak beste berrikuntza batzuk ere ekarri ditu, hala nola saltoki berriak (ile-apaindegiak, estetika, masajeak, argazkia, garbitegia eta gimnasioak) eta teknologia berrietara ohituta ez dauden 65 urtetik gorako pertsonentzat gordetako ehuneko bat, establezimenduetan bertan eros ditzaten. "Oso harrera ona izan du" ekimen horrek.

Xabier Ochandiano Garapen Ekonomiko, Merkataritza eta Enplegu zinegotziak berretsi egin du ekintza horren indarra, "Hirian zuzeneko kontsumoa bultzatu nahi baitu, eta, aldi berean, laguntza horiek pandemiaren eragina handiagoa den sektoreei laguntzeko balio dute, barrutien araberako banaketa espezifikoarekin, hurbileko auzo eta saltoki guztietan izango duen eragina bermatzeko".

"Sektore kaltetuenen ondoan egon nahi dugu, gure hurbiltasuna senti dezaten aktiba ditzakegun baliabide eta tresna guztiekin", adierazi du.