BILBO. Hurrengo ostiralean, apirilaren 24an, Bilboko Udalak Europako Pyrenart proiektuaren barruan kokatuta dagoen 'Larrialdi klimatikoa eta kultura' izeneko mintegia ospatuko du. Ekitaldia online izango da, koronabirusak eragindako egoera dela eta, eta Europako Pyrenart proiektuaren barruan dagoen hirugarren mintegia izango da.

Bilboko Udala arduratzen da Pyrenart mugaz gaindiko proiektu europarraren prestakuntza-zatia antolatzeaz. Pirinioen bi aldeetako bederatzi kultura-erakundek parte hartzen dute proiektu honetan, lurralde horietako artisten eta egituren ikuspen profesionala indartzeko, eta, hala, arte eszenikoen nazioarteko sareetan sartzea errazteko. Esparru honen barruan, mintegi honen helburua da praktiketan eragina izan dezakeen konpromiso indibiduala eta kolektiboa lortzea, eta ahalegin errealak eta etengabeak egitea, proiektu, jaialdi, konpainia edo espazio eszenikoen aztarna ekologikoa saihesteko.

Gaur egungo egoerak Sismògraf jaialdia bertan behera utzi badu ere, proiektuaren alde profesionalak aurrera segitzen du. Hala, apirilaren 24an (ostirala) ospatuko da gaur egungo egoerara egokitzen jakin duen aipatutako jardunaldia, eta online egingo da. Jardunaldia jarraitzeko nahikoa izango da www.facebook.com/BilbaoKultura webgunera eta www.youtube.com/bilbaokultura helbideetara konektatzea, 11:00etatik 13:30era.

Gainera, haren jarraipena egingo dute beren sare sozialetan, eta haien webguneetara igoko dute, zuzenean ikusi ezin izan duen edonork edukia ikusteko aukera izan dezan. Ondoren, hitzaldien edukia www.pyrenart.eu webgunean eta www.youtube.com/bilbaokultura helbidean ikusi ahal izango da.

ADITUAK. EDUKIAK ETA HIZLARIAK

11:00etatik 12:00etara, Isabel Ferreiraren txanda izango da "Antropozenoa paradigma gisa. Zuhaitz konpromisoa"-rekin. Isabel Ferreira proiektu eta tresna artistikoen sortzailea da, eta hainbat kultur proiektu kudeatzen ditu. Azken urteetan, arte bizien eta ekologiaren arteko interferentziei eman die arreta. Labea kolektiboaren parte da, eta arte- eta natura-ekimenak bultzatzen ditu.

12:00etatik 13:00etara, Blanca de la Torre kultur sektoreko eko kontzienteko praktikei buruz arituko da. Blanca de la Torre komisarioa eta saiakera-egilea da, eta kulturan eta jasangarritasunean espezializatuta dago. Leongo MUSAC edo New Yorkeko White Box bezalako Arte eta Museoetako aholkularia da. ARTIUMeko erakusketen eta proiektuen komisarioa eta arduraduna izan zen 2009tik 2014ra, eta erakusketak egin ditu nazioarteko museo eta arte-zentroetan, hala nola MoCAB, Salzburger Kunstverein edo Oaxacako (Mexiko) Arte Garaikideko Museoan, besteak beste.

13:00etatik 13:30era, inspirazio-kasuen erakusketa egingo da Clara Garí, Leticia Romeo, Roberto Ramos eta Juan Guardiolaren eskutik. Clara Garí artista eta kultur kudeatzailea da. 24 urte dira Camalleran (Alto Empordà) irekitako Nau Côclea Sorkuntza Garaikideko Zentroaren sortzaile eta zuzendaria dela. Grand Tour proiektua ere sortu du, 250 km eta hiru asteko ibilbidea, ikusleek diziplina guztietako artistekin egiten dutena. Proiektu hori seigarren aldiz egingo da 2020ko abuztuan, orain bere esperientzia eta sorkuntza abentura nagusia dena.

HIZLARIEN CURRICULUMA

Leticia Romeo FESMAPeko zuzendarikidea da eta Vamos Scotland (Erresuma Batua), EUPM (Erresuma Batua) eta ITER (Irlanda) sortu eta zuzentzen ditu. 10 urte baino gehiagoko esperientzia du Industria Sortzaileen Kudeaketan eta enpresa-aholkularitzan, eta Espainiako eta Amerikako Kulturaren sustapenean espezializatutako aholkularia da Erresuma Batuan. 2013az geroztik, Europako graduatu eta ekintzaile berrientzako lan-aukerak sortzeko proiektuak garatu eta zuzentzen ditu.

Roberto Ramos kultur dokumentalista da, INDOCeko arduraduna da, CDANeko Huescako Beulas Fundazioko Arte eta Natura Zentroko Ikerketa Artistikoko dokumentazioko eta lankidetza kulturaleko zentroa. Halaber, Multilateral Kultura Lankidetzarako Elkarteko kidea da. Elkarte horretatik profesionalizazioarekin eta kultura-eragileei laguntzearekin lotutako proiektuak garatzen ditu.

Juan Guardiola CDANeko zuzendaria da. Arte-idazlea da eta hainbat komunikabidetan kolaboratzen du. Arte garaikideko erakusketen eta zinema eta bideo-sorkuntzako programen komisario independente gisa lan egin du, eta Aldi baterako Erakusketen eta ARTIUMen Argitalpenen Departamentuko kontserbadorea eta MACBAko kontserbazioburua izan da.