Bridgestoneko Zuzendaritzak eta CC.OO, UGT eta BUB sindikatuek akordioa lortu dute Espainiako lantegietan aldi baterako enplegu-erregulazioko espedienteari buruz (ERTE), besteak beste, Puente San Miguelen, 426 langilerekin. Akordio horretan, 2024an iragarritako 104 egunei eutsiko zaie.

Europa Pressek eta iturri sindikalek barne-komunikazio batean enpresak berretsi duen akordio horretan ezartzen denez, "beharrezkoa izanez gero" eta "enplegua suntsitzea dakarten neurri traumatikoetara jo baino lehen", enpresak bermatzen du aldez aurretik egungo aldi baterako lan-erregulazioa luzatzea proposatuko duela, "orain adostutako baldintzetan", eta gutxienez 2025eko martxoaren 31ra arte egongo litzateke indarrean.

Enpresak bere kabuz aplikatzen zuen aldi baterako lan-erregulazioa joan den abendutik; izan ere, kontsulta-aldian ez zen akordiorik lortu Lantokien arteko Batzordearen gehiengoarekin (CC.OOk baino ez zuen baliozkotu), eta Auzitegi Nazionalak berriro negoziatzeko eskatu zien aldeei.

Enpresak jakinarazi duenez, atzo egindako bilera batean akordio bat lortu zen CC.OOk, UGTk eta BUBek osatutako Lantokien arteko Batzordearen gehiengoarekin, hau da, langileen legezko ordezkaritzaren ehuneko 85arekin.

Akordio hori astearte honetan berretsi da ofizialki, eta SITBk eta ELAk ez dute horrekin bat egin. Bertan, enpresak joan den abenduan planteatutako baldintza ekonomikoak jasotzen dira, hala nola langile bakoitzak 2024an izango dituen lehen hiru egunetan soldata-kontzeptu guztiak % 100ean osatuko direla.

Gainera, langabezia-prestazioaren osagarri bat jasotzen da, soldata finkoaren % 85 artekoa, eta % 20ko prima mugatua 2023ko egunetan eta ERTEak 2024ko laugarren egunetik aurrera.

Adierazten da, halaber, kontzeptu guztiak ordainduko dira atzeraeraginezko efektuekin data ERTE hasiera.

Gainera, oporren sortzapenari eta beste alderdi batzuei dagokienez, abenduaren 11n jakinarazitako erabakian jasotako neurri sozial osagarriei eutsiko zaie.

Bestalde, akordioak Basauriko (Bizkaia) lantegian atxikipena kentzeko egunak aldatzea jasotzen du; horrela, hasiera batean plantaren geralekutzat jotako hiru asteburu jarduerakoak izango dira, eta sei egun horiek lanegun arruntetan banatuko dira, astelehenetik ostiralera.

Akordioak, halaber, jarraipen-batzorde bat eratzea aurreikusten du. Batzorde hori sindikatu sinatzaileek osatuko dute, eta ERTEaren aplikazioa eta prozesu horretan sor daitezkeen gorabeherak aztertzeaz arduratuko da.

Akordio horretan, enpresak langileei zuzendutako barne-komunikazioan adierazten denez, "aldeek berariaz onartzen dute ekoizpen-izaerako kaussa objektiboen konkurrentzia, aldi baterako lan-erregulazioaren neurriari ekitea eragin dutenak", bai eta "sinatzaile bakoitzak negoziaziorako fede ona elkarri eta elkarri erabiltzea" ere.

Erabaki horren berri emango zaio Auzitegi Nazionaleko Lan Arloko Salari, eta horrek amaiera eman ahal izango dio gai horri buruz haren aurrean bideratutako prozedura judizialari

Balorazioak

Europa Pressi egindako adierazpenetan, Luis Ruiz Eguren Puente San Migueleko lantegiko enpresa-batzordeko presidenteak adierazi duenez, sindikatuari "akordioaren baldintzak hobetzea gustatuko litzaioke" eta epe luzeagorako bideragarritasun plan bat ezartzea, baina azpimarratu duenez, sinatutakoak "gutxienez 2025eko martxoaren 31ra arte ez dela kaleratzerik egongo bermatzea ahalbidetzen du", neurri hori hartu aurretik aldi baterako lan-erregulazioa luzatuko litzatekeelako.

Bestalde, Bridgestoneko Langileen Sindikatu Independenteak (SITB) Zuzendaritzak eta CC.OOk, UGTk eta BUBk sinatutako akordioaren aurka dagoela adierazi du ohar batean. Bere ustez, "abenduan aurkeztutakoaren berdina edo okerragoa da, neurri" traumatikoak "ekarriko dituen beste jarduera mota bat egin aurretik aplikagarriak izan daitezkeen neurri legal eta konbentzional guztiak aztertzeko bermeari muga jartzeagatik".

Ildo horretan, adierazi du konpromiso hori "abenduko proposamenean" zegoela, eta orain "amaiera-data" jarri dela (2025eko martxoaren 31). "Eta gero zer?" galdetu dio bere buruari.

Gainera, SITBk atzera bota du proposamena, uste baitu Auzitegi Nazionalak aldeei eskatu ziela negoziazio bat irekitzeko, baina, esan duenez, ez da inoiz izan.

SITBk adierazi duenez, enpresak "une oro uko egin dio langileentzako funtsezko puntuei buruz hitz egiteari": plantillen bermea eta hainbat kolektibotako langileen arteko diskriminazio ekonomikoak saihestea, bere ustez, orain Zuzendaritzak eta UGTk, CC.OOk eta BUBk sinatutako akordio honetan "balidatzen" baitira.

Hala, adierazi du, adibidez, saileko buru batek bere soldata osoaren % 85 bermatuta izatea, eta txandakako langile batek, berriz, % 64 inguru baino ez izatea, plusak ez baitira sartzen.

Bridgestonek 2.800 langile inguru ditu gaur egun, gehienak Burgosko lantegian, 1.450 langile, beste 900 Basaurin (Bizkaia) eta gainerakoak Puente San Miguel (Kantabria) eta Usansolo (Bizkaia) artean banatuta.